قوه قضاییه مدافع عدالت، آزادی و مطالبه‌گری است

ارومیه - ایرنا - سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه این قوه میزبان و مدافع مطالبه‌گری، عدالت و آزادی است، گفت: یکی از وظایف امروز دستگاه قضایی صیانت از مطالبه گری است و اقداماتش در حمایت از آزادی قابل دفاع است.

به گزارش ایرنا، مسعود ستایشی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه دومین دومین جشنواره رسانه و عدالت در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید در عین عدالت محوری به دور از حاشیه باشد، افزود: رعایت اصل عدالت، اخلاق و انصاف از ویژگی‌های مطالبه‌گری است که مورد حمایت دستگاه قضایی نیز قرار دارد.

وی با بیان اینکه نقد باید برای رضای خداوند و اصلاح امور انجام شود، اضافه کرد: قوه قضاییه از نقد به حق و منصفانه اصحاب رسانه در راستای اصلاح امور کشور حمایت می‌کند.

ستایشی نگاه قوه قضاییه به صیانت از آزاد اندیشی را رعایت عدل توصیف کرد و گفت: آزادی بیان نباید عاملی برای تعرض به حقوق دیگران باشد البته در راستای صیانت از آزاد اندیشی لازم است تا رسانه‌ها به رعایت عدالت از سوی خود و دیگران حساس باشند.

وی اطلاع رسانی و شفاف سازی ضابطه مند و بدون سمت و سوی گیری سیاسی را از رسالت خبرنگاران عنوان کرد و ادامه داد: صدای رسانه باید صدای مردم باشد نه اینکه به بلندگوی جناح‌های سیاسی تبدیل شود.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: مردم امروز در یک مطالبه به حق خواستار رعایت عدالت از سوی مسوولان و مدیران هستند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد ضمن اینکه مسوولان باید بدانند اگر با عملکرد خود حتی یک نفر را به قطار انقلاب اضافه کنند، موفق بوده‌اند.

 وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی توانسته عدالت و آزادی بیان را در جامعه امروزی پایه گذاری کند، یادآور شد: متاسفانه برخی از رسانه‌های مغرض و عدالت گریز خارج نشین تمامی تلاش خود را برای سیاه نمایی در انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند اما باید یادآور شد که این ترفندها همچون گذشته هیچ دستاوردی جز رسوایی برای آنان نخواهد داشت.

ستایشی افزود: امروز با دشمنی طرف هستیم که در یک جنگ ترکیبی با بهره مندی از دروغ و فریب بیشترین هجمه‌های سیاسی، روانی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی را به مردم و جامعه وارد می‌کند؛ همین دشمن در دوران دفاع مقدس نشان داد که فقط منتظر یک فرصت برای حمایت از هرگونه آسیب به ملت بزرگ ایران است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی توان هرگونه مقابله با استکبار جهانی را دارد، اظهار کرد: به برکت وجود ولایت فقیه و حمایت مردم برابر توطئه‌ها و نقشه های شوم دشمنان ایستاده‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha