۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84862152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست فدراسیون: زنجان از قطبهای تاثیر گذار وزنه برداری کشور است

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری کشور با بیان اینکه روند پیشرفت تدریجی به معنای واقعی در هیات وزنه برداری استان به وقوع پیوسته است، گفت: در واقع می توان گفت امروز یکی از قطب های تاثیر گذار وزنه برداری کشور زنجان است که تلاشها و همکاری ها عامل تحقق این مهم بوده است.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد انوشیروانی روز دوشنبه در مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری استان زنجان با اشاره به اینکه هیات وزنه برداری این استان یکی از موفق ترین هیات های کشور است، افزود: بدون اغماض باید گفت، مدیریت هیات وزنه برداری زنجان، نیز یکی از موفق ترین های سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب دوباره رییس هیات وزنه برداری استان می تواند مسیر پیش روی این رشته ورزشی استان را بیش از گذشته ارتقا دهد، اضافه کرد: فضای همدلی، هم افزایی و اتحاد در هیات وزنه برداری استان زنجان نمود دارد که در کمتر هیاتی چنین خصوصیاتی می توان یافت چرا که موفقیت های کنونی مرهون همین برنامه ریزی های هدفمند بوده است.

 این مسوول با بیان اینکه در مسابقات اخیر بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی قونیه کشور ترکیه ورزشکاران وزنه بردار زنجانی هم در حوزه بانوان و آقایان افتخار آفرین بودند گفت: این مهم با توجه به ظرفیت های بالای این رشته ورزشی نویدبخش کسب موفقیت های دیگر در میادین بین المللی است.

انوشیروانی با اشاره به اینکه فدراسیون وزنه برداری نیز حمایتهای لازم را از هیات وزنه برداری استان مورد توجه قرار داده است، افزود: یکی از شاخص های مهم این هیات وجود اخلاق و اخلاق مداری است و در این راستا نمونه است، چرا که نمود این مساله در اردوهای تیم ملی وجود داشته و زبانزد هستند.

وی با اشاره به اینکه مربیان هیات وزنه برداری زنجان پتانسیل بالقوه برای این رشته ورزشی محسوب می شوند، اظهار داشت: از ظرفیت های این نوع مربیان در سطح ملی و بین المللی بهره مند خواهیم شد و به عبارتی از تمامی ظرفیت های استان ها به نفع منافع ملی کشور استفاده خواهد شد.

 سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری کشور با اشاره به اینکه تلاش می شود اتفاقات خوبی در این رشته ورزشی رقم  بخورد، ادامه داد:  با توجه به ظرفیت ها، افتخارات و برگ های زرین که در شناسنامه ورزشی این کشور و این رشته ورزشی ثبت شده است از پتانسیل های این بخش استفاده خواهد شد و این مهم با همدلی امکان پذیر است.

 تجهیز هیات های وزنه برداری استان ها در دستور کار قرار گرفته است

وی با بیان اینکه هیات وزنه برداری کشور مشکلاتی دارند، گفت: این فدراسیون از سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیر اعتبارات مناسبی در راستای برطرف کردن مشکلات هیات های وزنه برداری به ویژه حوزه سخت افزاری  است که ۲۰ سال است سخت افزار استاندارد وارد کشور نمی شود.

انوشیروانی با اشاره به اینکه سخت افزارهای داخلی نیز آنگونه که باید و شاید اقناع کننده نیستند، افزود: اداره کل ورزش و جوانان زنجان از محل اعتبارات تامین و تجهیز استان برای وزنه برداری زنجان اعتبار ویژه ای در نظر بگیرد.

وی  اضافه کرد: طبق قول سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شده است امسال ۱۵ استان و در برنامه آتی ۱۶ استان به ویژه با توجه به اعتبارات ریاست جمهوری موضوع  تعمیر و تجهیز هیات ها افزوده شود که زنجان یکی از اهداف مهم و استراتژی فدراسیون است.

این مسوول با اشاره به اینکه وزنه برداری یکی از ۲ رشته پر افتخار ورزش کشور است   ادامه داد: وجود این ظرفیت در استان زنجان نیازمند حمایت های بیشتر است و در این راستا درخواست می شود از محل تبصره ۵ بصورت ویژه وزنه برداری زنجان مورد حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی خوب، استقبال ورزشکاران وزنه برداری زنجانی از مسابقات کشورهای اسلامی را نشان از عزم راسخ برای تاریخ سازی عنوان و خاطرنشان کرد: در صورت مشخص شدن زمین خانه وزنه برداری زنجان این فدراسیون نیز حمایت لازم را برای اخذ اعتبارات ملی و استانی انجام  خواهد داد چرا که یک نیاز اساسی استان های کشور است.

 سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اینکه هیات وزنه برداری زنجان می تواند در لیگ کشوری نیز نقش آفرین باشد، گفت: براین اساس لیگ وزنه برداری مناطق کشور برنامه ریزی شده که پس از برگزاری  مسابقات مقدماتی این مهم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: هیات وزنه برداری زنجان در لیگ کشوری حضوری چشمگیر داشته باشند بطوریکه این استان میزبان مسابقات مقدماتی وزنه برداری منطقه معرفی خواهد شد که فدراسیون فینال آن را برگزار خواهد کرد.

انوشیروانی با بیان اینکه در هر استانی برای ایجاد پتانسیل و کمک حمایت، برای رایزنی با اسپانسر اعلام آمادگی می کنیم افزود: معتقدیم زنجان می تواند در وزنه برداری کشور تیم داری کند.

به گفته این مسوول یکی از برنامه های مهم فدراسیون وزنه برداری بیمه سه مربی وزنه برداری استان ها از محل حمایت اسپانسر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha