۲۰۰ خانه ورزش روستایی به زودی راه اندازی می‌شود/ تدارک بیش از ۳۲ هزار برنامه فراغتی برای جوانان

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: ۲۰۰ خانه ورزش روستایی به زودی راه اندازی می‌شود و این خانه‌های ورزش افزایش خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید سجادی در سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش اظهار داشت: در رابطه با خانه‌های جوان که به آموزش و پرورش کمک کند، ۱۰۹ خانه جوان در سطح مراکز استان‌ها داریم امیدواریم تا پایان سال ۷۰ خانه جوان دیگر را راه اندازی کنیم.

سجادی ادامه داد: بیش از ۳۲ هزار برنامه فراغتی برای جوانان در نظر گرفتیم و در زمینه اشتغال برای ۱۲۰ هزار نفر برنامه داریم تا شغل فراهم کنیم و در وزارت ورزش به دنبال اشتغال پذیری جوانان هستیم همچنین مراکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانان، در ۱۵ استان کشور راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: افتخار داشتم در سن ۲۰ سالگی، همزمان با دوران دانشجویی در دانشگاه تربیت معلم، معلم ورزش فرزندان شاهد باشم و حدود پنج سال سابقه داشتم که بعد از آن به مقاطع دیگر دعوت به تدریس شدم.

سجادی اضافه کرد: امروز هر آنچه در ورزش و تربیت بدنی آموزش و پرورش انجام دهیم، آینده ورزش کشور است و آنچه که برای زندگی امروز نیاز داریم، باید در بطن آموزش و پرورش به آن توجه شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ابعاد ورزش در دنیا و تجارب دیگر کشورها اظهارداشت: ورزش تعلیم و تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای تعاریف مختص خود را دارد و را میخواهم به ان اشاره ای کنیم، امروز در دنیا پایه و اساس آنچه که در ورزش میبینیم، ورزش تعلیم و تربیتی است.

وی ادامه داد: سال‌هاست که ابعاد ورزشی کشور چین بر محور ورزش همگانی بود، درواقع برنامه‌ای که کشورها برای ورزش ترسیم می‌کنند، مشخص است. 

سجادی تصریح کرد: دنیا امروز به این رسیده است، رویکرد ورزش تعلیم و تربیتی اهمیت دارد که خاستگاه آن آموزش و پرورش است. برای اینکه فکر و روح سالم باشد، ورزش تعلیم و تربیتی مسیر را فراهم کرده است.

اردوها و فعالیت‌های ورزشی مدارس آموزنده باشد

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: اصول تعلیم و تربیت در ورزش تعریف شود که به آن ورزش تعلیم و تربیت می‌گویند. اگر قرار است ورزش تعلیم و تربیت را ببینیم تمام اردوها و اقداماتی که در ورزش صورت می‌گیرد، آموزنده باشد.

وی گفت: اگر قرار است دانش آموزان در همین سن قهرمان شوند، این قهرمان شدن در تمام ابعاد زندگی آنها تاثیر گذارد و تک بعدی نباشند.

سجادی افزود: ورزش تعلیم و تربیتی این اثر را دارد که وقتی فرد قهرمانی می‌شود، سرود کشور را با فریاد می‌خواند و فقط به آرامی زمزمه نمی‌کنند، چراکه عرق ملی دارند.

زنگ ورزش در مدارس احیا شود

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: به عنوان خادم ورزش درخواست من این است که زنگ ورزش در مدارس دیده و احیا شود. از هر زمانی باید برای فعالیت دانش آموزان استفاده کنیم. گفته می‌شد، کشور چین هر روز زنگ ورزش دارد وقتی سفری به چین داشتم متوجه شدم، بسیاری از درس‌ها با فعالیت‌های ورزشی تدریس می‌شود.

وی اضافه کرد: ورزش تعلیم و تربیتی جایگاه ویژه‌ای دارد و علم ثابت کرده، زیر بنای ورزش حرفه‌ای، همگانی و قهرمانی، ورزش تعلیم و تربیت بوده و مکمل آنهاست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha