امضای تفاهم سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان باعث رونق تجارت می‌شود

تهران- ایرنا- رییس‌کل گمرک ایران گفت: تفاهمنامه همکاری سه جانبه گمرکی میان کشورهای ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان رونق تجاری را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علیرضا مقدسی» در آیین امضای سند یادداشت تفاهم سه جانبه تسهیل ترانزیت بین گمرکات جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدرال روسیه و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: این نشست حاصل مذاکرات ارزشمند و پیگیری‌های سه کشور برای دستیابی به اهداف است.

وی با اظهار امیدواری مبنی بر دستیابی به نتایج خوب در امضای این سند، افزود: این نشست‌ها موجب دوستی و مودت بین کشورهای همسایه می‌شود و می‌توان تسهیلات تجاری با سرعت بیشتری پیگیری کرد.

مقدسی با بیان اینکه بعد از پیگیری‌های متعدد برای سرعت بخشیدن به تشریفات گمرکی و رونق تجارت با کشورهای همسایه به‌ویژه روسیه، این نشست، ما را به اهداف نزدیک‌تر می‌کند، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان مرز زمینی میان ایران و روسیه است که با ترانزیت از طریق کامیون، کالاها سریع‌تر به مقصد می‌رسند.

به گفته رئیس کل گمرک ایران، ارائه تسهیلات در رویه ترانزیت موجب رونق و رشد تجارت خارجی می‌شود که با توافق و امضای این سند و اجرای آن طی یک ماه آینده به اهداف خواهیم رسید.

به گزارش ایرنا، امروز (دوشنبه ۳۱ مردادماه) سند یادداشت تفاهم سه جانبه تسهیل ترانزیت بین گمرکات جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدرال روسیه و جمهوری آذربایجان امضا شد.

هدف اصلی تفاهم‌نامه افزایش تجارت میان سه کشور است

در این آیین «ولادیمیر بولادین» رییس گمرک روسیه با بیان اینکه هدف اصلی این تفاهم‌نامه همکاری و افزایش تجارت میان سه کشور است، خاطرنشان کرد: با امضای این سند تبادل کالاها بین سه کشور و ترانزیت کالاها به مقصد با سرعت بیشتر و بدون اشتباه و سختی در تشریفات گمرکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام جوانب را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بتوانیم در راستای رفع مشکلات گام برداریم، تاکید کرد: یکی از نکات مهم در این سند تبادل اطلاعات دیجیتالی است که می‌توان با ارسال و دریافت منظم دیتاها به ترانزیت کالا تسریع دهیم.

رییس گمرک روسیه با بیان اینکه این نشست نشان دهنده اهمیت توسعه همکاری‌های سه جانبه است، خاطرنشان کرد: گمرک ارتباطات خوبی را برای توسعه تجارت کشورها برقرار می‌کند و این امر منجر به افزایش تبادل تجاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این همکاری سه جانبه گمرکات فرصتی را برای اقتصاد کشورها فراهم می‌کند، تصریح کرد: سازماندهی و گفت‌وگو مهم و مفید است و می‌تواند موجب راه‌اندازی ترانزیت با فناوری جدید شود که این اتفاق در راستای تجاربی که به دست آورده‌ایم خواهد بود.

همچنین «شاهین باقیروف» رییس گمرک جمهوری آذربایجان با بیان اینکه آمادگی انجام هر کاری که برای توسعه و تسهیل مبادلات وجود دارد، خاطرنشان کرد: با کمک گرفتن از فناوری‌ها و تکنولوژی روز می‌توانیم سرعت امور گمرکی را افزایش دهیم و این فرصت مغتنمی است که با همراهی سه کشور رونق مبادلات را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان آمادگی استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه تجارت را دارد، تاکید کرد: موافقت‌نامه موجب تسریع فرایندها می‌شود و از امروز باید تمام تلاش سه کشور برای اجرایی شدن آن مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

رییس گمرک جمهوری آذربایجان با بیان اینکه سند امروز مسیر خوبی برای سه کشور ترسیم می‌کند تا در آن با همکاری بیشتر گام بردارند، اظهار داشت: امکانات برای توسعه تجاری فراهم شده است و هر کاری برای افزایش همکاری و دوستی میان سه کشور انجام می‌دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha