۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84861996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سایه سنگین سرمای زمستانی بر سیاست حمایت اروپا از تحریم روسیه

تهران – ایرنا – شبکه خبری سی ان ان در تحلیلی عنوان کرد با توجه در پیش بودن زمستان که شدت گرفتن بحران های اقتصادی و انرژی در اروپا را بدنبال دارد، این آزمون در راه است که غرب بخصوص کشورهای اروپایی تا چه اندازه به حمایت یک پارچه خود از کی‌یف و تحریم ها علیه روسیه ادامه خواهند داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای خبری سی ان ان در گزارش تحلیلی خود به این نکته اشاره کرده است که با توجه به درپیش بودن فصل زمستان و افزایش بی سابقه قیمت انرژی از هم اکنون فشارها بر سیاستمداران و رهبران کشورهای اروپایی درباره ادامه حمایت ها از اوکراین در قبال روسیه رو به فزونی است .

تارنمای این رسانه همچنین نوشت: با گذشت ۶ ماه از جنگ اوکراین، کشورهای غربی همچنان تلاش می کنند تا در پاسخ به این بحران متحد و قوی باقی بمانند، اتحاد فرا آتلانتیکی بین آمریکا و کشورهای اروپایی بر تداوم حمایت های اقتصادی و نظامی از کی یف ادامه می دهد.

این گزارش می افزاید: اکنون با گذشت این مدت زمان، رهبران و مقام ها در سراسر اروپا نگران عواقب ادامه این وضعیت هستند که ممکن است با فرا رسیدن زمستان و فصل سرما که بحران هایی همچون افزایش بهای مواد غذایی وانرژی، محدود بودن منابع انرژی و وقوع رکود اقتصادی را به همراه خواهد داشت، این اتحاد و یکپارچگی در حمایت از کی یف را دچار تزلزل کند..

براساس گزارش این رسانه آمریکایی، از هم اکنون کشورهایی همچون آلمان و فرانسه دو قطب اقتصادی حاضر در اتحادیه اروپا اقدام به صرفه جویی برق و انرژی در اماکن عمومی کرده اند.

این گزارش می افزاید: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که برای مقابله با مسکو نیازمند توجه و حمایت غرب است، اکنون هرچه بیشتر خود را در این زمینه در تنگنا می یابد.

«کر جیلز» (Keir Giles) پژوهشگر ارشد از اندیشکده «چتم هاوس» (Chatham House)  در این باره به این شبکه خبری،گفت: چالش پیش روی اوکراین به مانند همان روزهای نخست این درگیری است، نگاه داشتن غرب در کنار هزینه های حمایت از  کی‌یف؛ شاید به این دلیل است که زلنسکی خواهان خاتمه جنگ تا پیش از کریسمس بوده، چرا که وی نگران پایبندی غرب به تعهدات خود در درازمدت است.

 اروپا تشنه نفت روسیه

تارنمای سی ان ان در ادامه نوشت: بحران سوخت در زمستان دغدغه روزانه‌ای است که  مقام ها و دیپلمات های اروپایی به آن می اندیشند، چراکه روسیه تامین کننده ۵۵ درصد از از مجموع واردات گاز اروپا در سال ۲۰۲۱ بوده است، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱میلادی روزانه ۲.۲ میلیون بشکه نفت از روسیه واردات داشتند و در واقع باید گفت که کشورهای اروپایی تشنه نفت روسیه هستند.

سایه سنگین سرمای زمستانی بر سیاست حمایت اروپا از تحریم روسیه

تامین تسلیحاتی اوکراین یک معضل بلند مدت

این رسانه همچنین یادآور شده است، مقام های اروپایی بیم آن دارند که راهبرد  تجهیز تسلیحاتی اوکراین توسط غرب، با توجه به آنکه نقطه پایان مشخصی برای آن معلوم نیست، از یک راه حل کوتاه مدت به یک معضل و مشکل درازمدت بدل شود.

یک مقام ارشد ناتو که دراین گزارش اشاره ای به نام وی نشده است، در این ارتباط به سی ان ان، گفت: در ابتدا پاسخ غرب و کشورهای اروپایی درحمایت از اوکراین، برای روسیه قابل تصور نبود، اما با گذشت زمان، تامین و نوع تسلیحاتی که برای اوکراین ارسال می شود هرچه بیشتر پچیده تر شده چرا که نیازمند به آموزش های لازم است، خبر خوب آنکه این تسلیحات عمل می کند اما خبر بد این است که هرچه بیشتر این جنگ طولانی تر شود، تامین این تسلیحات کم تر خواهد شد و عمل به تعهد (حمایت از کی یف) سخت تر می شود.

سایه سنگین سرمای زمستانی بر سیاست حمایت اروپا از تحریم روسیه

لزوم مذاکره با مسکو

سی ان ان در ادامه تحلیل خود از ناتوانی غرب در ادامه حمایت از کی یف می نویسد: برخی از کشورهای اروپای غربی ازجمله فرانسه و آلمان به صورت علنی خواهان مذاکره بین غرب و مسکو (بر سر اوکراین) هستند.

یک دیپلمات ارشد  اروپایی درباره معضل مذاکره بین غرب و مسکو  به این رسانه گفت: آیا همه ما هم اکنون نظرات مشترکی در باره پایان جنگ (اوکراین) داریم، آیا مساله تنها بازگشتن روسیه به مرزهای پیش از این حمله است و یا حتی بازگشت به مرزهای پیش از سال ۲۰۱۴ و تصرف شبه جزیره کریمه است، سوال دیگر اینکه اروپا باید با پوتین پس از این جنگ معامله کند و یا در برابر وی بایستد.

انتخاب بین گرمایش و یا تامین وعده غذا

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: طی ماه های آتی شرایط برای کشورهای اروپایی به مراتب دشوارتر خواهد شد چراکه شهروندان اروپایی باید بین  هزینه گرمایش خانه و یا تامین وعده غذایی خود یکی را انتخاب کنند.

سایه سنگین سرمای زمستانی بر سیاست حمایت اروپا از تحریم روسیه

اعتراض عمومی در غرب

«ترزا فالن» مدیر «مرکز مطالعات اروپا آسیا روسیه» (CREA) درباره پیامدهای ادامه این جنگ  و اینکه اوکراین قادر به بازپس گیری قلمرو خود از روسیه نبوده و مسکو  همچنان به پیش روی های خود ادامه می دهد، گفت: به محض آنکه مردم در اروپا متوجه شوند که کی‌یف در شرف از دست دادن سرزمین های خود است، خواهند پرسید درحالی که خودمان  تحت فشار اقتصادی قرار داریم به چه علت باید به حمایت های پر هزینه تسلیحاتی  از اوکراین ادامه دهیم.

سی ان ان در پایان نوشت: با توجه به نامشخص بودن  پایان این جنگ،اکنون عزم واقعی کشورهای اروپایی در ادامه حمایت از کی یف در بوته آزمایش قرار گرفته است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha