۱۵ طرح صنعتی هفته دولت در خراسان‌شمالی افتتاح می‌شود 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۱۵ طرح صنعتی در استان با ۲ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در این استان افتتاح می‌شود.

حسین حاجی بگلو روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در شهرستان های مختلف خراسان شمالی اجرایی شده است و با بهره برداری از آن برای ۲۶۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی افزود: پروژه بتن سیال معمولی با ظرفیت ۱۱۳ هزار تن در سال، پروژه تولید انواع رنگ ساختمانی پایه الکلیدی حلالی(روغنی) و انواع پوشش و رنگ حفاظتی و نیز پروژه تولید پوره لاستیک از لاستیک های بازیافتی با ظرفیت ۳۰ هزار تن و پروژه توسعه سود و تبخیر آلومینای ایران در شهرستان جاجرم آماده افتتاح است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: پروژه ورق و صفحه از پلی استایرن معمولی با ظرفیت ۵۰ تن در سال در شهرستان مانه و سملقان و تعاونی پوشش بیتا پلاستیک بعنوان تولید کننده انواع ظروف پلاستیکی دهان گشاد در شهرستان شیروان از دیگر طرح های آماده افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تولید واشر و حلقه های لاستیکی صنعتی، خانگی و لوازم بهداشتی پلاستیکی ساختمان با ظرفیت ۴۱ تن و پروژه تولید انواع جعبه و محفظه پلاستیکی با ظرفیت ۴۰۰ تن در فاروج، پروژه بازیافت فولاد و آهن قراضه، پروژه بسته بندی انواع چاشنی و ادویه، گیاهان دارویی، پروژه بازیافت فولاد و چدن و پروژه تولید قند، آبنبات و نبات در شهرستان اسفراین و پروژه تولید محصولات بتنی با ۱۲ هزار تن ظرفیت سالانه و تولیدی پوشاک در شهرستان مرزی راز و جرگلان از مهمترین طرح هایی است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha