امام جمعه همدان: فعالیتی جهادی برای رفع مشکل بی‌آبی همدان در حال انجام است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه اقدامات و فعالیت‌های جهادی برای رفع مشکل بی‌آبی همدان در حال انجام است گفت: در شرایط فعلی متولیان با حضور در بین مردم و مشاهده مشکلات آنها از نزدیک، نسبت به توزیع عادلانه آب در مناطق مختلف شهری دقت داشته باشند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار با مدیران شهری و متولیان امر آبرسانی، ضمن دریافت گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص مشکل کم آبی همدان خواستار اطلاع رسانی صحیح و دقیق و حضور در بین مردم و تلاش برای سرعت بخشیدن در رفع مشکلات کم آبی شد.

وی با بیان اینکه امروز دنبال مقصر گشتن، هیچ فایده‌ای ندارد و وظیفه ما تلاش برای رفع فوری مشکلات مردم است تاکید کرد: باید برای این مشکل تدبیر اندیشیده می‌شد و اکنون که این اتفاق نیفتاده مسئولان باید در قبال کم‌کاری‌ها از مردم عذرخواهی کنند.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر لزوم پیش‌بینی برخی از مشکلات از قبل و جلوگیری از بروز آنها خاطرنشان کرد: در تابستان سال گذشته تمام شدن آب همدان تا شهریور ماه مطرح شد و با گذشت یک سال و نیم متاسفانه اقدام خاصی صورت نگرفته است.

امام جمعه همدان: فعالیت‌های جهادی برای رفع مشکل بی‌آبی همدان در حال انجام است

امام جمعه همدان با اشاره به تلاش شبانه روزی برای رفع مشکل آب در همدان، از همکاری برخی از کشاورزان در اختصاص چاه‌های آب برای تامین آب شرب شهر همدان از دیگر کشاورزان خواست تا با قرار دادن چاه آب خود برای استفاده همشهریان، با مجموعه آبفا همکاری لازم را داشته باشند.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان استمرار این مشکل وجود دارد مسئولان باید تا رسیدن آب به همدان،  تدبیر و راهکار درست و دقیق ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: در صورت ادامه این مشکل شناسایی مراکز بدون آب ضروری است تا تانکرهایی را برای آبرسانی به مردم به مناطق مختلف اعزام کرد.

وی با تاکید بر لزوم معرفی یک نفر به عنوان سخنگو در زمینه مشکل کم‌آبی در همدان خطاب به مسئولان گفت: مراقب باشید تا در کنار مشکل نبود آب، مردم با مشکل بروز خلاف وعده نیز مواجه نشوند.

امام جمعه همدان: فعالیت‌های جهادی برای رفع مشکل بی‌آبی همدان در حال انجام است

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به تماس‌های مکرر مردم با دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، افزود: شرایط برای مردم بسیار سخت است و بنده از طرف همه مسئولان استان، از مردم عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان اینکه امروز مردم، از ما آب می‌خواهند اظهار داشت: برگزاری جلسه برای مشکل کم آبی برای مردم اهمیت ندارد بلکه مهم خروجی کار و رفع مشکل آب مردم است.

به گزارش ایرنا، در پی کاهش جدی بارش ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سدهای استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است.

همین امر از ابتدای هفته جاری موجب بروز مشکل و تنش آبی در شهر همدان و اعمال زمان بندی قطع شبکه در شهر شده است.

طرح آبرسانی به شهر همدان یکی از اقدامات موثر و پایدار برای رفع مشکل کم آبی است که این پروژه در ۱۸ سال گذشته بلاتکلیف بوده و پیشرفت بسیار کمی داشته است، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم این پروژه با پیگیری های جدی استاندار همدان و حمایت های دولت پیشرفت قابل توجهی داشته است چراکه اقدامی راهگشا و پایدار برای رفع مشکل کم آبی همدان است.

منابع آبی و ذخیره سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان نیز به کمترین میزان خود و رسیده و به نوعی خشک شده است و از منابع آب‌های زیرزمینی برای تامین آب مورد نیاز مردم شهر همدان استفاده می‌شود.

در حال حاضر آب آشامیدنی مصرفی شهر همدان از طریق ۷۰ حلقه چاه در مناطق دشت همدان- بهار و خالق‌وردی تامین می شود.

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو روز (شنبه) در جریان سفر به استان همدان به منظور بازدید از طرح آبرسانی به همدان و همچنین بررسی روند مسایل و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان با اشاره به تلاش جدی دولت برای رفع مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان گفت: شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی به همدان آغاز شده و مرحله اول طرح آبرسانی به همدان ظرف ۲ تا سه هفته آینده به بهره برداری می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha