۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84861694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ اداره گالیکش با مدیریت شهرستان‌ها دیگر فعالیت دارد

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار گالیکش گفت: ۱۵ دستگاه اجرایی این شهرستان با وجود گذشت بیش از یک دهه از استقلال هنوز ساختمان اداری ندارند و به صورت مشترک با سایر شهرستان‌ها مدیریت می‌شوند.

علی جوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گالیکش در سال ۱۳۸۹ از مینودشت جدا شده و به عنوان یک شهرستان جدید استقلال یافت اما با گذشت حدود ۱۲ سال از آن زمان هنوز مردم برای انجام برخی از کارهای اداری خود مجبور به حضور در سایر نقاط استان هستند.

وی افزود: ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اوقاف و امور خیریه، امور منابع آب، تامین اجتماعی، حفاظت محیط زیست، تعاون روستایی، شرکت فرآورده‌های نفتی و تعزیرات حکومتی در گالیکش ساختمان اداری ندارند و به صورت مشترک با مینودشت اداره می‌شوند.

فرماندار گالیکش ادامه داد: همچنین ادارات راه و شهرسازی، شیلات و امور مالیاتی به صورت مشترک با کلاله و شهرک‌های صنعتی به صورت مشترک با گنبدکاووس مدیریت می‌شوند و این موضوع در خیلی از موارد مردم را در پیگیری امور دچار زحمت مضاعف می‌کند.

جوان گفت: به عنوان نمونه با توجه به اینکه گالیکش به عنوان مسیر اصلی تردد زائران بارگاه امام رضا(ع) شناخته می‌شود و سالانه میلیون‌ها نفر از این مسیر تردد دارند برای ارائه خدمات‌رسانی در زمان بروز حوادث به ویژه سوانح رانندگی استقرار پایگاه هلال احمر در شهرستان جزو اولویت‌هاست.

وی افزود: برای ارتقای جایگاه خدمات‌رسانی به مردم با توجه به نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم تلاش داریم با حضور استاندار در گالیکش و برپایی میز خدمت اتفاقات خوبی در بحث فراهم‌سازی شرایط استقلال ادارات این شهرستان رخ دهد.

شهرستان گالیکش حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد که ۵۵ درصد آن در ۶۳ روستا زندگی می کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

گالیکش با برخورداری از مزیت گردشگری و وجود جنگل و آبشارهای فراوان، پارک ملی گلستان را نیز در حوزه خود دارد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha