۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84861628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبرسانی به ۱۰ روستای مراوه‌تپه در هفته دولت آغاز می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مراوه‌تپه در منتهی الیه شمال شرق گلستان از شروع عملیات اجرایی مرحله نخست آبرسانی به ۱۰ روستای این شهرستان مرزی طی هفته دولت ( ۲ تا هشت شهریور) امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح هزار و ۲۰۰ خانوار معادل پنج هزار نفر جمعیت این روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

لقمان قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مرحله نخست آبرسانی به این ۱۰ روستا که در قالب طرح "زاو" اجرا می‌شود و فعلا هفت روستای "قزل اتاق، آق تقه، کورک، بقجه، داشلی الوم، چاتال و خوجه لر" را شامل می‌شود ۱۶۰ میلیارد ریال از منابع تملک دارایی‌های استان هزینه خواهد شد.

به گفته وی، این روستاها فاقد تاسیسات آبرسانی هستند و آب مورد نیاز خود را از چشمه‌ها تامین می‌کنند.

قربانی همچنین از افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۱۴۵ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا مراوه تپه در هفته دولت امسال خبر داد و اضافه کرد: برای عملیات اجرای این طرح‌ها که ۱۲۹ مورد آن افتتاحی و ۱۶ پروژه آن آغاز عملیات اجرایی است، در مجموع هزار و ۳۳۸ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال هزینه شده و خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی مراوه‌تپه در هفته دولت ۱۰۴ پروژه آن عمرانی و زیرساختی است که اعتبار هزینه و پیش بینی شده آن هزار و ۱۴۸ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال و بقیه نیز طرح های تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال است.

فرماندار مراوه‌تپه بیان داشت: با افتتاح طرح‌های عمرانی و زیرساختی ۵۶ هزار و ۷۴۲ نفر از جمعیت حدود ۷۰ هزار نفری این شهرستان از مزایای آن برخوردار خواهند شد ضمن اینکه با بهره‌برداری ۴۱ طرح‌ تولیدی و اقتصادی نیز برای ۸۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی مراوه‌تپه در هفته دولت توسط ادارات و نهادهای مختلف از جمله "راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برق، گاز و مخابرات، بنیاد علوی و بخش خصوصی" اجرا شده یا خواهد شد.

قربانی، افتتاح آسفالت جاده روستاهای قرناوه، چنارلی، کچیک و بادیانلی با اعتبار تقریبی ۶۰ میلیارد ریال، بهره‌برداری از واحدهای مسکونی بنیاد مسکن با هزینه ۱۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، افتتاح چمن مصنوعی و بهره‌برداری از انبار توزیع محصولات ساختمانی با ۸۰ میلیارد ریال را از مهمترین پروژه های هفته دولت در مراوه‌تپه اعلام کرد.

شهرستان مراوه‌تپه با سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال شرقی‌ استان گلستان واقع است.

این شهرستان ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا دارد و از قسمت شمال به کشور ترکمنستان، از شرق به استان خراسان شمالی، از غرب به بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس و از قسمت جنوب به شهرستان کلاله و پارک ملی گلستان محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha