۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۶:۰۵
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 84861610
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه سه بار از موشک‌های مافوق صوت کینژال استفاده کرد

تهران - ایرنا - وزارت دفاع روسیه روز یک‌شنبه ۲۱ اوت/۳۰ مردادماه، اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور تاکنون سه بار از موشک‌های مافوق صوت کینژال در جنگ اوکراین استفاده کرده است.     

به گزارش ایرنا از رویترز، سرگئی شویگو،  در یک مصاحبه‌ که از تلویزیون دولتی روسیه، پخش شد در این مورد گفت: «ما تاکنون سه بار در جریان عملیات نظامی ویژه در اوکراین از موشک‌های مافوق صوت کینژال استفاده کردیم و هر سه بار نتایج مطلوبی بدست آوردیم.»

موشک‌های مافوق صوت کینژال بخشی از مجموعه سلاح‌های جدید روسی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان یک سخنرانی در سال ۲۰۱۸ آن‌ را رونمایی کرد. وی این موشک‌ها را «شکست ناپذیر»  خوانده و گفته بود که آن‌ها می‌توانند با فرار از سپر موشکی ساخت آمریکا، هر نقطه از جهان را هدف قرار دهند.   

افزون بر گزارش رویترز، خبرگزاری رسمی روسیه،  تاس، نیز اظهارات اخیر سرگئی شویگو در مورد استفاده ارتش روسیه از موشک‌های مافوق صوت کینژال در جنگ اوکراین را تایید کرد. طبق این گزارش، وی همچنین افزود که هیچ موشکی در جهان از ویژگی‌های کینژال برخوردار نیست.   

این خبر در حالی منتشر می شود که ارتش روسیه برای نخستین بار در  ۱۹ مارس ۲۰۲۲، استفاده از موشک‌های مافوق صوت کینژال در جنگ اوکراین را تایید کرد.  موشک‌های روسی در آن زمان یک انبار زیرزمینی حاوی تسلیحات نظامی در غرب اوکراین را هدف قرار دادند و منهدم کردند.   

در پی انتشار این خبر از سوی دولت مسکو،  مقام‌های دولت ایالات متحده آمریکا نیز شلیک موشک‌های مافوق صوت به اوکراین را تایید کرند و گفتند که روسیه با این اقدام می‌خواهد به کشورهای غربی درباره توانایی‌های نظامی ارتش خود پیام بدهد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha