۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 84861407
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اهدای کتاب به تنها کتابخانه‌ شبانه‌روزی سال ۵۹

۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۱
کد خبر: 84861407
اهدای کتاب به تنها کتابخانه‌ شبانه‌روزی سال ۵۹

تهران- ایرنا- ۲۵۱ عنوان کتاب (هرکدام یک جلد) امروز با حضور مسئولان فرهنگی کشور به کتابخانه مسجد جامع ابوذر اهدا شد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، در مراسم اهدای کتاب به مسجد جامع ابوذر تهران ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، حسین صفری معاون اقتصاد و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، غلامرضا طریقی مشاور مدیرعامل و مدیر فعالیت‌های فرهنگی و اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر حضور داشتند.

اهدای کتاب به تنها کتابخانه‌ای که سال ۵۹ شبانه‌روزی کار می‌کرد

احمدوند در این مراسم با بیان اینکه مشکل انبار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل شده است، از امکان همکاری با کتابخانه ابوذر خبر داد.

 هنوز هم مردم به کتاب دینی توجه می‌کنند

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران هم در این نشست دوستانه درباره آثار پر فروش در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در حین خدمت کتاب‌هایی را که بیشتر مورد توجه می‌گیرد، می‌بینیم، هنوز هم کتاب‌های دینی در میان کتاب‌های منتخب مردم است. همچنین امکانات مردم توسعه پیدا کرده است و بیش از گذشته کتابخانه شخصی دارند.

رمضانی افزود: البته نمی‌توان منکر تاثیر فضای مجازی بر کاهش سرانه مطالعه شد.

اهدای کتاب به تنها کتابخانه‌ای که سال ۵۹ شبانه‌روزی کار می‌کرد

افزایش ساعات کاری، موجب کاهش ساعات مطالعه شده‌است

امام جمعه مسجد جامع ابوذر نیز گفت: اینجا تنها کتابخانه‌ای بود که در ایران در سال ۵۹ شبانه روزی کار می‌کرد. کتابخانه تا حدی شلوغ بود که با وجود ۶۰ صندلی، جا نبود و که کودکان روی زمین می‌نشستند. در این کتابخانه ۳۰ تا ۴۰ هزار جلد کتاب وجود داشت.

حجت الاسلام رضا مطلبی مطلبی با بیان اینکه در خیلی از خانه‌ها کتاب وجود دارد اما اعضای خانه زمانی برای مطالعه ندارند، ادامه داد: در این روزها مردم مجبور هستند ساعات زیادی کار کنند و این از ساعات مطالعه آن‌ها می‌کاهد. پس به مردم می‌گویم روزانه ۸ ساعت کار کنید.

اهدای کتاب به تنها کتابخانه‌ای که سال ۵۹ شبانه‌روزی کار می‌کرد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha