تحقیق تیرانا در مورد ورود ۳ بیگانه به تاسیسات نظامی آلبانی

تهران – ایرنا – آلبانی روز یکشنبه اعلان کرد که در باره انگیزه تلاش ۲ شهروند روس و یک شهروند اوکراینی برای ورود به یک کارخانه نظامی تحقیق می کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ وزارت دفاع آلبانی اعلان کرد که ۲ نظامی این کشور هنگام بازداشت یک مرد ۲۴ ساله روس که پس از ورود به محوطه کارخانه نظامی گرامش، قصد تصویر برداری داشته و در برابر نظامیان مقاومت کرده بود،  زخمی شده اند. 

تاسیسات گرامش در دوره حکومت کمونیستی، تفنگ کلاشینکوف طراحی شده در روسیه را تولید می کرد. وزارت دفاع اعلان کرد این تاسیسات که در گذشته برای انهدام سلاح ها و مهمات کوچک استفاده می شده، به صنایع دفاعی خدمات می داده است.

دو نفر دیگر هم شامل یک زن ۳۳ ساله روس و یک مرد ۲۵ ساله اوکراینی نزدیک این تاسیسات دستگیر شده اند.

 نیکو پلشی وزیر دفاع اوکراین گفت که هنوز سخن گفتن در باره انگیزه این افراد زود است، اما به شرایط ژئوپولیتیک اشاره کرد که ظاهرا نشانگر ارتباط احتمالی این رخداد با حمله روسیه به اوکراین است که دولت آلبانی که از ۲۰۰۹ به عضویت ناتو درآمده، از آن انتقاد و به همراه ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی، آن را محکوم و تحریم هایی بر مسکو اعمال کرده است.  

پلشی پس از دیدار از نظامیان زخمی شده در بیمارستان، گفت: با توجه به زمینه و شرایط گسترده منطقه ای و ژئوپولیتیک، نمی توان این رخداد را عادی و غیرامنیتی دانست، اما نمی توانیم با شتاب به نتیجه گیری بپردازیم.

ادی راما نخست وزیر آلبانی روز شنبه بدون ارایه جزئیات بیشتر گفت که این ۳ به جاسوسی متهم هستند اما به نوشته رسانه های تیرانا، این سه، وبلاگ نویس هایی هستند که اغلب از پایگاه های متروکه نظامی و دیگر تاسیسات در کشورهای مختلف دیدار می کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha