۴ خط پدافندی برای تامین آب شرب شهرکرد اجرا شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به رفع مشکل تامین آب شرب شهرکرد گفت که چهار خط پدافندی با تلاش جهادی متخصصان در حداقل زمان برای تامین آب شرب این شهر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه اجرای این تعداد طرح در حالت عادی چهار ماه طول می‌کشید اما در مدت ۱۰ روز با تلاش جهادی انجام شد،افزود: در حال حاضر آب شرب در شهرکرد و دیگر شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد در وضعیت پایدار قرار دارد و در تمامی نقاط شهر آب وصل شده است.

وی ادامه داد: احتمال دارد که در برخی مجتمع‌های مسکونی مرتفع، فشار آب با افت همراه باشد که این موضوع نیز طی روزهای آینده برطرف می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از صبوری و همراهی مردم شهرکرد، تصریح کرد: مردم در مدت ۱۰ روز گذشته با سختی بسیاری روبرو شدند اما صبوری کردند و از سوی دیگر قدردان همراهی کشاورزان به واسطه در اختیار گذاشتن چاه‌های کشاورزی خود هستیم.

حیدری با بیان اینکه برای اجرای چهار خط پدافندی انتقال آب به شهرکرد ۱۰ روز تلاش شبانه‌روزی در سه شیفت کاری از سوی متخصصان بومی و سایر استان‌های کشور انجام شد، خاطرنشان کرد: این در حالیست که  در حالت عادی باید چهار ماه زمان برای اجرای این خطوط اختصاص داده می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: انتقال آب از تصفیه‌خانه سامان، اجرای طرح‌های عمان سامانی و فدک و انتقال آب از چاه‌های کشاورزی و لوله‌گذاری به متراژ قابل توجه از جمله خطوط پدافندی انتقال آب به شهرکرد است.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از کاهش کدورت چشمه کوهرنگ خبر داد و گفت: میزان کدورت آب چشمه به ۲۰ NTU رسیده که با توجه به نصب تجهیزات رفع کدورت و فیلترهای سرامیکی ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب چشمه تصفیه و به شهرکرد انتقال داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

با توجه به این وضعیت، وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب به همراه تیم‌های تخصصی را به استان اعزام کرد تا اقدام لازم برای رفع این مشکل انجام شود و سپس خود نیز با سفر به استان چهارمحال و بختیاری از نزدیک مشکلات را به صورت میدانی بررسی کرد و راهکارهای لازم را برای رفع هرچه سریع‌تر مشکل در دستور کار قرار داد. 

همچنین با فراخوان تانکرهایی از سراسر کشور حدود ۷۰ تانکر به این استان ارسال شد و آبرسانی سیار در محلات شهر انجام گرفت.

اضافه کردن ۱۷ حلقه چاه با اجرای ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری، توزیع آب معدنی در محلات شهرکرد، نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی، تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آبرسانی موقت، کنترل کیفیت آب، آبرسانی شبانه، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان بخشی از فعالیت‌ها و اقداماتی است که طی روزهای اخیر برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha