تداوم هموارسازی راههای روستایی مازندران با بهره برداری از ۱۰۰کیلومتر راه آسفالته

ساری- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت که همزمان با گرامیداشت هفته دولت امسال۹۷ طرح درحوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعتباری ۳۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که ۱۷۰میلیارد تومان از این اعتبار برای افتتاح ۱۰۰کیلومتر راه روستایی هزینه شده است.

مهندس حسن جهانیان روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مازندران ،بیشترین مطالبات مردمی در مازندران را در حوزه راه روستایی عنوان کرد و افزود: از آن جایی که اعتبار ملی برای راه روستایی نداریم،  امسال از محل اعتبار محرومیت زدایی که دولت سیزدهم به این صندوق توجه ویژه کرده ، خدمات ساخت و آسفالت راه روستایی نصیب مردم این خطه شده است.

وی با بیان این که از هفت هزارو ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی استان حدود ۴هزار و ۴۰۰کیلومتر راه روستایی آسفالته برابر ۵۴درصد است ، ادامه داد: از سه هزار و ۶۰۰ روستای مازندران  ، ۲۵۰ روستا زیر ۲۰ حانوار هستند.

جهانیان با ذکر این نکته که برای رسیدن به شاخص آسفالت راه روستایی در مازندران ۲ هزار میلیارد تومان اعتیار نیاز است  ،تصریح کرد: با توجه به این که  اعتبار استانی جوابگوی نیست و از طرفی روستاهای استان به خاطر گردشگری پذیری بودن میزبان شهروندان کشور است ، به نگاه ویژه مسوولان ملی برای تامین اعتبار نیاز دارد. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به این که در سفر بیستم اسفند سال گذشته  هیات دولت به مازندران، ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر آیت الله رئیسی به حوزه راه استان اختصاص یافته است ، گفت: یکی از طرح های در دست اجرا در حوزه راهداری دسترسی راه ایده آل به بیمارستان شهرستان تنکابن است که ۳۰ میلیارد تومان از اعتبار این طرح از اعتبار سفر رئیس جمهور اختصاص یافت.

وی بر لزوم ارتقا ایمنی راه در مازندران تاکید کرد و گفت:  تبدیل حفاظ های میانی از کارد ریل به نیوجرسی و ادامه طرح ایمنی سازی محور کندوان و هراز با روش لق گیری از طرح هایی است که با حمایت دولت سیزدهم شروع شد و رضایتمندی خوبی نیز از سوی مردم به خصوص کاربران جاده ای بوجود آمده است.

تداوم هموارسازی راههای روستایی مازندران با بهره برداری از ۱۰۰کیلومتر راه آسفالته

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ۱۵ هزار شهید دولت ااشره کرد و بیان داشت: راهداری مازندران با افتتاح ۶۵ پروژه در حوزه فنی و راه های  روستایی و ۳۲پروژه در حوزه راهداری سهمی کوچک در گرامیداشت این هفته دارد. 
وی  به طرح های افتتاحی حوزه فنی و راههای روستایی این اداره کل اشاره کرد و گفت: عملیات احداث دوربرگردان شماره ۲ کمربندی تنکابن ،عملیات بهسازی و آسفالت راه های روستایی سرخ ولیک شهرستان ساری ، خرج شهرستان سوادکوه ، سراج محله _ نصرت آباد شهرستان گلوگاه، شهرستان حنیسک _ نیچکوه شهرستان نوشهر ، کفترکار _ سه راهی غلامی شهرستان بهشهر ، اجاکسر و احمد آباد شهرستان بابلسر ، سوخته کلا _ هلی دشت شهرستان قائمشهر ، ارمک _ کلاگر محله شهرستان بابل ، خشواش _ بلده شهرستان آمل بخشی از پروژه های افتتاحی این اداره کل بوده که به بهره برداری نهایی می رسد.
جهانیان به اقدامات این اداره کل در زمینه ارتقاء ایمنی در محورهای استان اشاره و خاطر نشان ساخت : عملیات روکش آسفالت محور های شریانی و اصلی استان مازندران به طول ۷۰ کیلومتر و احداث ۱۰ کیلومتر روشنایی از جمله پروژه های  شاخص در حوزه راهداری  بوده که در این هفته به بهره برداری می رسد. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ضمن قدردانی از همراهی و تعامل بخش خصوصی شامل پیمانکاران، مشاوران و سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابراز امیدواری کرد با همراهی بخش خصوصی و پیمانکاران ، زمینه ارتقاء و بهبود وضعیت زیرساخت‌های حوزه راه و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای فراهم شود.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha