۵۴ شرکت تعاونی توسعه روستایی در مازندران تشکیل می‌شود

ساری - ایرنا - سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از تشکیل و راه اندازی ۵۴ شرکت تعاونی توسعه روستایی در این استان خبرداد.

احمد پویش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شرکت‌های توسعه تعاونی روستایی پس از اتمام فرآیندهای اجرایی و اداری در بخش یانه سر بهشهر راه اندازی می شود، گفت: برای تشکیل این تعاونی‌ها یکهزار و ۱۳۰ مییلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است ضمن اینکه مسئولان ملی نیز قول مساعد داده اند تا از این تشکل‌ها حمایت‌های مالی لازم را انجام دهند.

وی اظهار داشـت: با برنامه ریزی صورت گرفته، در نظر است در هر یک از شهرستان‌های مازندران حداقل یک شرکت تعاونی توسعه روستایی تشکیل شود و تاکنون نیز دو شرکت در حال ثبت است و بقیه نیز تا پایان امسال محقق خواهد شد که در صورت تحقق این مهم علاوه بر رفع محرومیت زدایی، از ظرفیت‌های نهفته مناطق روستایی برای ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار استفاده بهینه خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل شرکت تعاونی توسعه تعاونی روستایی در بخش هزار جریب نکا در آینده نزدیک خبر داد و گفت که تشکیل تعاونی از بهترین راهکار برای تولید ثروت، رفع محرومیت زدایی و عادلانه سازی درآمدها بویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار است.

سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون مازندران، آموزش و توانمند سازی جامعه هدف روستایی را از اولویت‌های مهم این اداره کل در سالجاری عنوان کرد و افزود:  پارسال ۴۵ هزار نفر ساعت آموزش در بحت توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و آگاهی به اعضای تعاونی‌های استان ارایه شد.

 پویش، از تشکیل مرکز نوآوری تعاون ایران در شهرستان تنکابن برای نخستین بار در این استان خبر داد و با بیان اینکه مرکز نوآوری تعاون ایران تاکنون در پنج استان کشور راه اندازی شده است و مازندران در مقایسه با دیگر مناطق، ازجمله استان‌های پیش‌رو در این بخش است، افزود: مراکز نوآوری تعاون در ایجاد فرصت های شغلی بسیار تاثیرگذار هستند و تهیه طرح‌های توجیهی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در ارایه محصولات تولیدی و بهبود فضای کسب و کار از عمده فعالیت‌های این مراکز است.

وی گفت که برای اجرای ۳۵ طرح تکمیل زنجیره ارزش در مناطق روستایی، امسال ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اداره کل تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت در قالب تسهیلات به شرکت‌های تعاونی روستایی استان پرداخت شده است.

مازندران دارای هفت هزار و ۸۰۶ شرکت تعاونی فعال با ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر عضو است که بیشتر این تعاونی ها در بخش خدمات ، کشاورزی  و صنعت مشغول فعالیت هستند. بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶ شرکت تعاونی، بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده در مازندران را به خود اختصاص داده اند و در بخش کشاورزی ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز یکهزار و ۳۹۷ شرکت تعاونی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha