۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 84861216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار اصفهان: کرامتِ خبرنگاران در برخی از جلسات رعایت نمی‌شود

اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در برخی از جلسات خبری، حُرمت خبرنگاران رعایت نمی‌شود و رعایت حُرمت و کرامت خبرنگاران بویژه بانوان ضروریست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان نثاری، روز یکشنبه در چهلمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان با اشاره به برخی از گلایه‌های خبرنگاران در باره نبود شرایط مناسب برای پوشش برنامه‌های خبری افزود: مسوولان دقت و نظارت کافی داشته باشند و در جلسات، جایی متناسب با کرامت خبرنگاران بویژه بانوان درنظر بگیرند تا آنها بدون دغدغه و در شرایط مناسب، ماموریت حرفه‌ای خود را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به آغاز "هفته دولت" افزود: در هفته دولت فقط به بیان فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته نپردازیم و به مهندسی آینده نیز بیشتر توجه کنیم.

وی توصیه کرد: رسانه‌ها در این هفته یک دولت انقلابی در تراز جمهوری اسلامی را مُتصور شوند و بر اساس شاخصه‌هایی که برای آن تعریف می‌کنند، به دولت سیزدهم نُمره بدهند.

جان نثاری ادامه داد: اگر یکی از این شاخصه‌ها، مردمی بودن دولت باشد، می‌توانیم دولت سیزدهم را با این شاخصه، سنجش و با دیگر دولت‌ها مقایسه کنیم.

معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بطور مثال در دولت قبل، یکی از مسوولان می‌گفت من در حین حرکت و از پشت شیشه خودروی خود وضعیت مردم را ارزیابی می‌کنم حال‌آنکه در دولت کنونی، شخص رییس جمهوری در سیستان و بلوچستان و در میان طوفان شن با مردم صحبت می‌کند و پای دردِ دل آنها می‌نشیند که این ملاحظات باید با هم مقایسه شود تا ببینیم تفاوت‌ها چقدر است.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها در هفته دولت باید این ارزشگذاری‌ها را انجام و به مردم پیام دهند که شما در انتخاب خود اشتباه نکردید و اکنون نیز شاهد وقوع تحول در ساختار دولت هستید.

جان نثاری با اشاره به نقش امیدآفرین رسانه‌ها اضافه کرد: در هفته دولت، رسانه‌ها باید یا نشان دادن تلاش مسوولان در مردم امیدآفرینی کنند ولی در عین حال، ما از برخی مسوولان نیز گلایه‌مندیم که چرا اطلاعات خود را محبوس می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که رسانه‌ها، مردم را به حق اصلی خود که همانا دانستن است، برسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، یکی دیگر از نمادهای بروز تحول در دولت قبل و جدید ناظر به مذاکرات برجام را اینگونه  توصیف کرد که در گذشته ما نگران بودیم هیات مذاکره‌کننده ما دچار وادادگی شود ولی اینک نگران آن هستیم که هیات کنونی آنقدر سفت بگیرد که بطورکلی راه تعامل بسته شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین اظهار داشت: در بحث اربعین، رسانه‌ها هر کاری را که در توان خود دارند، انجام دهند زیرا صهیونیست‌ها و وهابی‌ها بسیار نسبت به اربعین نگرانند چرا که در این مراسم عظیم، امام حسین(ع) به دنیا معرفی و شناخته می شود که این موضوع نیز یکی از مقدمات ظهور حضرت حجت ابن‌الحسن(عج) است.

معاون استاندار اصفهان در باره آسیب‌های اجتماعی و نحوه برخورد با آنها نیز گفت: ورود به آسیب‌های اجتماعی باید ظریف و دقیق انجام شود تا به ضدِ خود تبدیل نشود و می‌طلبد که این کار بسیار هنرمندانه صورت پذیرد تا باعث تشدید ناهنجاری‌ در جامعه نشود.

جان نثاری با اشاره به موضوع "سگ گردانی" بعنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی مُبتلابه در جامعه افزود: امروزه بحث نگهداری سگ تبدیل به یک صنعت شده و با تذکرِ تنها، نمی‌توان یک صنعت مُنحرف را اصلاح کرد لذا باید برای برخورد با این موضوع، ابعاد مختلف را درنظرگرفت.

 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha