۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 84860986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان امسال زیر کشت پاییزه می‌رود

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی جاری ١۴٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت محصولات زراعی می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا امان الله طوقی روز یکشنبه در نشست ستاد کشت پاییزه در شهرستان بمپور اظهارداشت: تمام مقدمات برای کشت پاییزه شامل تامین نهادهای تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.
وی افزود: کشت پاییزه در سیستان و بلوچستان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و بتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی وصیفی ادامه خواهد یافت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سیستان و بلوچستان ادامه داد: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.
وی انجام کشت به موقع محصولات و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه به موقع اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی و کیفی تولیدات را ضروری برشمرد و از کشاورزان خواست نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند. 
طوقی بیان کرد: توسعه کشت های قراردادی، گیاهان دارویی و زینتی کم آب بر و اقتصادی،  کشت های گلخانه ای و توسعه ارقام تجاری و بازار پسند و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی در اولویت سال زراعی در سازمان جهاد کشاورزی استان است. 
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha