حرکت جهادی دولت سیزدهم برای تکمیل طرح‌های ورزشی قم

قم- ایرنا- سرعت تکمیل طرح های ورزشی قم در حالی شتاب گرفته است که علاقه مندان به ورزش شاهد حرکت جهادی دولت برای تکمیل طرح های ورزشی این استان هستند.

به گزارش ایرنا، اداره کل ورزش و جوانان استان قم روز یکشنبه برای آشنایی خبرنگاران با آخرین روند تکمیل و احداث طرح های ورزشی بازدیدهایی را از برخی اماکن به عمل آورد.

بازدید از روند تکمیل ورزشگاه ۴۵۰۰ نفره پردیسان، بازدید بهسازی ورزشگاه تختی قم برای سپردن کامل به بانوان ورزشکار و بازدید از روند کار در مجموعه ورزشی هفتم تیر قم با حضور ابراهیم سانی خانی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قم انجام شد.

طلسم ۱۱ ساله تکمیل ورزشگاه پردیسان شکسته می شود

خبرنگاران در اولین بازدید خود از روند تکمیل ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم که طلسمی ۱۱ ساله برای راه اندازی و افتتاح دارد بازدید کردند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قم در حاشیه این بازدید گفت: درخصوص این ورزشگاه  پیگیریهایی انجام و با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور رایزنی شد و چند نوبت با استاندار قم از روند احداث ورزشگاه بازدید به عمل آمد.

سانی خانی افزود: ۱۱ سال از ساخت این ورزشگاه می‌گذرد و اکنون پیمانکار جدید آغاز به کار کرده و مشغول تکمیل سقف است.

وی ادامه داد: مشکلاتی هم در زمینه تکمیل سقف وزشگاه وجود دارد و ورزشگاه در تونل وزش باد منطقه  قرار دارد و این موضوع افرادی که برای اجرای سقف کار می کنند را دچار مشکل کرده‌است.

وی بیان کرد: از پیمانکار ورزشگاه قول گرفته‌ایم که سرعت کار را بالا ببرد اکنون سرعت انجام طرح خوب شده است اما انتظار مردم شریف قم این است که سرعت کار بیشتر شود و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور و پیمانکار مرتبط وعده داده اند تا پایان شهریور سقف تحویل داده شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: مناقصه های کناره‌های سقف،‌ پوشش کناره ها، رختکن و مجموعه های دیگر ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری انجام شده‌است و قراردادها توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور بسته می‌شود تا با سرعت بیشتری کارها انجام شود.

وی بیان کرد: شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور برای نیمه اول ۱۴۰۲ قول تحویل کار را داده است اما اصرار می روزیم که زودتر از موعد انجام شود و ورزشگاه را تحویل مردم قم دهیم.

حرکت جهادی دولت سیزدهم برای تکمیل طرح‌های ورزشی قم
بهسازی ورزشگاه تختی قم

ورزشگاه تختی اولین مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان قم می‌شود

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قم هم چنین در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح بهسازی مجموعه ورزشی تختی قم گفت: اجرای این طرح از مصوبات سفر دولت سیزدهم به قم است.

وی ابراز داشت: در سفر سال گذشته آیت الله رئیسی به استان قم ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح های ورزشی این استان مصوب شد و برای جذب این منابع مالی تلاش زیادی کردیم این در حالیست که ۶۰ میلیارد تومان از این رقم برای تکمیل طرح ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان و  ۴۰ میلیارد تومان برای طرح های دیگر است.

وی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شده بود مجموعه ورزشی خاص بانوان در استان داشته باشیم و اولین بار است که چنین نگاه ویژه ای به مجموعه بانوان صورت می گیرد به همین منظور اهتمام ویژه ای نسبت به تکمیل طرح بهسازی ورزشگاه تختی داریم.

سانی خانی افزود: ۲۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری برای طرح های ورزشی مختص مجموعه تختی است.

وی بیان کرد:  در طول یک ماه گذشته، کار بهسازی ورزشگاه تختی شروع شده و مناقصه پیمانکار انجام شده و قرار داد بسته هم چنین مبالغ مورد نیاز جذب شده‌است.

وی گفت: در فاز اول زمین چمن مصنوعی که سالها بود مستهلک شده بود تعویض می‌شود هم چنین پیست تارتان حاشیه زمین چمن برای دو و میدانی ترمیم و اصلاح خواهد شد و در ادامه قسمتی از حاشیه زمین بین ۶ تا ۹ متر پوشیده می شود تا بانوان با فراغ بال بتوانند از آن استفاده کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: زمین چمن و پیست تارتان مجموعه ورزشی تختی پس از پایان حصار کشی حاشیه آن برای فوتبال و دو و میدانی در اختیار بانوان قرار می گیرد.

وی گفت: بهسازی ورزشگاه تختی ۴۰ درصد پیشرفت داشته و خرید زمین چمن انجام شده است تا در چند ماه پیش رو طرح اتمام یافته و تحویل ورزش قهرمانی و همگانی بانوان قم شود.

حرکت جهادی دولت سیزدهم برای تکمیل طرح‌های ورزشی قم
بهسازی ورزشگاه ۷ تیر قم

نگاه ویژه به ورزشگاه ۷ تیر در سفر ریاست جمهوری

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قم در ادامه بازدید خبرنگاران از طرح های عمرانی این اداره کل در مورد بهسازی ورزشگاه هفتم تیر قم گفت: در سفر ریاست جمهوری اهتمام ویژه ای نسبت به این طرح شده بود چرا که این مجموعه از دیرباز  به حال خود رها شده‌بود.

وی بیان کرد: پیش از این قرار شده بود استخر سوده واقع در مجموعه هفتم تیر که مخصوص بانوان است مجموعه رزمی شود اما جلوی این کار گرفته شد و تا سال آینده استخر سوده را بازگشایی خواهیم کرد.

وی گفت: در مورد استخر هفتم تیر دو هفته ای است پیمانکار کار را شروع کرده و با پایان بازسازی آن رشته هایی چون شنا، قایقرانی و واترپلو راه اندازی می شود چرا که بزرگترین کاسه استخر قم در همین استخر هفت تیر است.

سانی خانی ابراز امیدواری کرد امسال افتتاحیه بهسازی استخر هفتم تیر را داشته باشیم و افزود: این طرح بالغ بر هشت میلیارد تومان هزینه دارد که ۲ میلیارد تومان آن از محل سفر ریاست جمهوری و بقیه از منابع استانی تدارک دیده می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha