۲۰ درصد از پروازهای اربعین امسال کشور از فرودگاه مشهد انجام می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: ۲۰ درصد از پروازهای اربعین امسال کشور از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرترافیک کشور انجام می‌شود.

محمود امانی بنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعزام زائران اربعین حسینی از طریق فرودگاه مشهد از ۲۰ شهریور ماه به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اینک روزانه حدود ۶ پرواز از این فرودگاه به مقصد نجف و بغداد از این فرودگاه انجام می‌شود که پیش بینی شده این تعداد به روزانه بیش از ۱۰ پرواز افزایش یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پروازهای اربعین از فرودگاه مشهد به مقاصد ایلام، آبادان، اهواز و کرمانشاه جزء پروازهای اربعین محسوب می‌شوند.

امانی افزود: در ایام اربعین پارسال نیز بیش از ۱۰ هزار زائر از طریق فرودگاه مشهد به نجف و بغداد اعزام شدند.

وی اضافه کرد: دستورالعملهای بهداشتی در این فرودگاه با جدیت پیگیری می‌شود و شرکتهای هواپیمایی نیز ابلاغ شده که تاخیرها را به حداقل برسانند و حقوق مسافران را رعایت کنند.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha