استاندار فارس: تکمیل فرایند واکسیناسیون در آستانه اربعین ضروری است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس بر لزوم تکمیل فرایند واکسیناسیون کرونا در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی برای افزایش ایمنی زائران تاکید کرد.

روابط عمومی استانداری فارس روز یکشنبه اعلام کرد ، محمد هادی ایمانیه در جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی کرونا که با حضور رییس جمهور برگزار شد، تزریق واکسن برای خروج از مرز و سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی را ضروری دانست و افزود: تصمیم ستاد ملی کرونا بر تزریق واکسن از سوی زائران است و اگر کسی واکسن نزده باشد در مرز مجبور به تزریق خواهد بود.
استاندار فارس ادامه داد: بر این اساس به مشتاقان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی توصیه می‌شود برای حفظ جان خود و سایرین و به عنوان یک تکلیف شرعی حتما واکسن بزنند تا در مرز مجبور به تزریق واکسن و تحمل عوارض کوتاه مدت آن در هنگام سفر زیارتی نشوند.
دکتر ایمانیه ، ضمن قدردانی از همراهی مردم این استان و کادر درمانی در مدت زمان شیوع کرونا گفت: تاکنون افزون بر ۹۸ و نیم درصد افراد مبتلا به کرونا در استان بهبودی کامل یافته‌اند و یک درصد مبتلایان نیز فوت کرده‌اند.
به گفته وی ،  هم اینک در استان فارس چهار شهرستان قرمز، ۱۶ شهرستان نارنجی، ۱۶ شهرستان زرد و یک شهرستان آبی داریم.
استاندار فارس گفت: افراد بالای ۱۲ سال که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها گذشته نیز تزریق دُز بعدی را جدی بگیرند تا شاهد موج‌های بعدی شیوع کرونا نباشیم.
ایمانیه گفت: برای افراد بین پنج تا ۱۲ سال نیز تزریق دو دُز باید انجام شود، چرا که در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم و برای پیشگیری از وقوع موج جدید همه دانش آموزان و دانشجویان باید واکسن زده باشند.
وی، بر لزوم استفاده از ماسک به ویژه در فضاهای سرپوشیده و بسته و همچنین اماکن شلوغ تاکید کرد و ادامه داد: هم اینک رعایت نکات بهداشتی در بین شهروندان که در مقطعی به ۸۰ ردصد رسیده بود به ۵۳ درصد رسیده است.

رفع مشکل زمین‌های نهضت ملی مسکن با جدیت دنبال شود
استاندار فارس، در جلسه قرارگاه مسکن استان نیز،  ضمن تاکید بر لزوم تسریع در رفع مشکل زمین‌های مربوط به ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن گفت: ضرورت دارد که یک کارگروه پنج نفره متشکل از مدیرکل راه و شهرسازی فارس، مدیرکل دفتر فنی استانداری، رییس قرارگاه مسکن، فرماندار شیراز و مدیر کل دفتر شهری استانداری برای پیگیری و رفع گره‌های احتمالی در زمین‌های در نظر گرفته شده تشکیل شود.
ایمانیه افزود: این کارگروه باید مشکلات موجود را بررسی کرده و به اتفاق نظر برسند.
او بیان کرد: هم اینک در شهر صدرا ۱۸ هزار واحد و در محله سلطان آباد ۲۲ هزار  واحد و در محله ر کمیل آباد نیز یک هزار واحد قطعی شده زمین ۴۰ هزار واحد باقی مانده نیز باید تعیین تکلیف شود.
استاندار فارس گفت: سه هزار واحد جنوب گویم، ۶ هزار واحد سهل آباد، ۲ هزار واحد وزیرآباد و ۱۰ هزار واحد حسینی الهاشمی نیز باید بررسی شود.
ایمانیه افزود: همچنین زمین‌های پیشنهادی تخصیص یافته در مناطق سروستان، بیضا، کهمره و داریون، شرق صدرا، اکبرآباد  و قلات نیز باید رسیدگی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha