۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 84860675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش فرار مغزها نتیجه تشدید تنش‌های سیاسی در سریلانکا

تهران- ایرنا- براساس جدیدترین گزارش‌های خبری، به دنبال افزایش تنش‌های سیاسی و اجتماعی در سریلانکا به سبب تشدید بحران اقتصادی در این کشور، فرار مغزها به پدیده ای شایع تبدیل شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رویترز، با ضربه شدیدی که اقتصاد سریلانکا طی دوران همه‌گیری کرونا متحمل شد و قطع مالیات از سوی دولت «گوتابایا راجاپاکسا»، سریلانکا در میانه بدترین بحران اقتصادی از زمان استقلال این کشور از انگلیس در سال ۱۹۴۸ و  طی ۷۰ سال گذشته است.

بدین ترتیب نرخ تورم ۵۰ درصدی در کنار کمبود مواد غذایی، دارو و سوخت صدها هزار نفر معترض را از ماه‌ها پیش به خیابان‌های این کشور کشانده است.

به استناد گزارشهای خبری، از ماه مارس(اسفند/فروردین)، سریلانکا به دلیل کاهش ذخایر ارز خارجی، کمبود شدید سوخت، داروها ومواد غذایی مانند شیرخشک با مشکلات شدیدی روبرو شده است.

به دلیل شرایط سخت ومعیشتی در سریلانکا شماری از تحصیلکرده ها در این کشور می گویند اعتماد خود را به دولت از دست داده اند و تصمیم به ترک این کشور گرفته اند.

اگرچه اداره مهاجرت سریلانکا تاکنون گزارشی دقیقی در خصوص شمار دقیق افرادی که تا کنون این کشور را ترک کرده اند، ارائه نمی کند. اما صف های طولانی در برابر مراکز صدور روادید در این کشور از تمایل مردم سریلانکا برای ترک وطن اشاره دارد.

به استناد آمارهای دولتی در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، دست کم ۲۸۸ هزار و ۶۴۵ پاسپورت جدید در سریلانکا صادر شده است. این در حالیست که این رقم در مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی ۹۱ هزار و ۳۰۰ بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha