رئیس جمهور فرانسه برای بهبود روابط به الجزایر می‌رود

تهران – ایرنا – امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، هفته آینده به منظور بهبود روابط تیره میان پاریس و الجزایر به این کشور آفریقای شمالی سفر می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری الجزیره، در حالی که الجزایر از آتش سوزی‌های ویرانگر ناشی از تغییرات آب و هوایی در بحران به سر می‌برد، دفتر ریاست جمهوری فرانسه از سفر آتی مکرون به الجزایر خبر داد.

دفتر مکرون روز شنبه اعلام کرد که دعوت عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر، پذیرفته شده است. این دومین سفر رسمی مکرون  به این کشور پس از سفری کوتاه در دسامبر ۲۰۱۷ در آغاز اولین دوره ریاست جمهوری وی، زمانی که عبدالعزیز بوتفلیقه هنوز رئیس جمهور بود، خواهد بود.

روابط فرانسه و الجزایر اواخر سال گذشته پس از اینکه مکرون این پرسش را مطرح کرد که آیا الجزایر به عنوان یک ملت قبل از حمله فرانسه وجود داشته است یا خیر و «نظام سیاسی» آن را به بازنویسی تاریخ و دامن زدن به «نفرت نسبت به فرانسه» متهم کرد، به پایین‌ترین حد خود رسید.

الجزایر در پاسخ سفیر خود را فرا خواند، اما به نظر می‌رسد دو طرف روابط خود را از آن زمان بهبود بخشیده‌اند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه پس از تماس مکرون و تبون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این سفر با هدف تقویت همکاری فرانسه و الجزایر در مواجهه با چالش‌های منطقه‌ای و ادامه کار برای تعمیق روابط دوجانبه با نگاه به آینده کمک خواهد کرد.»

مکرون قرار است از ۳ تا ۵ شهریور به مستعمره پیشین فرانسه سفر کند.

الجزایر پس از یک جنگ طاقت فرسای هشت ساله استقلال خود را از فرانسه به دست آورد که با امضای پیمان اویان در مارس ۱۹۶۲ به پایان رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha