۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۲۶
کد خبرنگار: 2235
کد خبر: 84860382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره برداری از ۴۱ پروژه عمرانی و خدماتی در رضوانشهر

رشت- ایرنا – فرماندار رضوانشهر گفت: همزمان با هفته دولت، ۴۱ پروژه عمرانی و خدماتی مختلف با اعتباری بالغ بر ۷۱۰ میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغالزایی ۱۳۵ نفر در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا از رضوانشهر، سید نادر صفوی در سومین جلسه شورای اداری سالجاری در این شهرستان به پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت امسال اشاره کرد و افزود: امسال با همت و تلاش کارگزاران دولت مردمی در این شهرستان، تعداد ۴۱ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری حدود ۷۱۰ میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغالزایی برای ۱۳۵ نفر به صورت مستقیم مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

صفوی گفت: این پروژه ها شامل اشتغال و تولیدی های خرد و صنعتی از جمله مجتمع خدماتی و رفاهی، یک واحد اقامتگاه بوم گردی، خدماتی، صنعتی، دامداری و کشاورزی با اعتباری بالغ بر حدود ۱۶۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین به دیگر پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت اشاره کرد و افزود: این طرح ها شامل احداث پست هوایی و بهینه سازی شبکه تامین برق و رفع ضعف برق و ترانس و ۲۱ کیلومتر کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال است.

فرماندار رضوانشهر گفت: در حوزه عمران شهری رضوانشهر و پره سر، اصلاح هندسی و بهسازی میدان ولایت شهر پره سر، بهسازی و تجهیز پارک در شهر رضوانشهر و پره سر با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال از جمله این پروژه ها است.

وی در ادامه افزود: تعداد ۴۷ واحد مسکن مددجویی با زیربنای یک هزار و ۹۳۹ متر مربع و با اعتبار ۳۹ میلیاردو ۴۹۰ میلیون ریال از دیگر طرح های مربوطه است که تحویل صاحبان اصلی خواهد شد.

صفوی ادامه داد: در حوزه اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آبرسانی، عملیات اجرایی لوله گذاری با لوله پلی اتیلن به طول ۲۳۰۰ متر و تکمیل ایستگاه پمپاژ مجتمع ناحیه ۵ غرب روستای کوهستان بالا بخش پره سر با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال از جمله این طرح های عام المنفعه هستند.

وی بیان کرد: در حوزه ارتباطات و مخابرات، نصب و راه اندازی سایت bts همراه اول و همچنین نصب و راه اندازی کافو نوری در روستاهای نوکنده، پونل و خوشابر با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال و همچنین در حوزه بهداشت و درمان ساخت خانه بهداشت روستایی خیمه سر – شفارود، با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هاست.

وی همچنین بیان کرد: در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای بهسازی، آسفالت و روکش آسفالت راه های  روستایی و اصلی به طول ۱۴ کیلومتر و همچنین دیواره گابیونی و لوله گذاری راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال است.

فرماندار رضوانشهر ادامه داد: در حوزه بنیادمسکن انقلاب اسلامی آسفالت بافت روستایی ۲ کیلومتر  و اجرای عملیات دیواره حایل سنگی با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال و همچنین اجرای طرح آبخیزداری(پروژه گابیون بندی در روستای ییلاقی ارده با اعتباری ۲۶ میلیارد ریال از جمله این طرح ها محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح های کشاورزی گفت: در حوزه کشاروزی، تکمیل ایستگاه پمپاژ در روستای نوکنده با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از جمله این طرح ها است.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه سعی کردیم در یک فضای همدلی بین مردم و مسئولین در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی نیازمندی ها و مشکلات مردم باشیم، گفت: در حوزه دهیاری ها رفوژ میانی و روشنایی معابر روستایی با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و همچنین کلنگ زنی دروازه کاسپین در ورودی رضوانشهر از پونل را داریم با مبلغ ۷۵ میلیارد ریال و بازگشایی کمربندی ولیعصر(عج) رضوانشهر از سوی شهرداری رضوانشهر را با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در آینده خواهیم داشت.

صفوی با اشاره به اجرای طرح بزرگ اقتصادی دولت سیزدهم گفت: در شهرستان با کمک اعضای شورای تامین و تشکیل کارگروه های مختلف با حضور میدانی خود و رصد مشکلات مردم در حوزه بازار و همچنین ساماندهی نانوایی ها توانستیم آرامش را در بین مردم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه تا چند ماه آینده حدود ۹۰ درصد مشکلات ضعف برق شهرستان برطرف خواهد شد، گفت: با حضور مدیرعامل توزیع برق گیلان در شهرستان توانستیم ۴۷ میلیارد ریال برای بروز رسانی شبکه و اصلاح خط ۲۰ کیلو ولت پره سر، اختصاص ۲ کیلومتر کابل خودنگهدار جهت برطرف شدن مشکل اهالی روستای کوهستان بالا دریافت کنیم.

 نماینده عالی دولت در رضوانشهر با قدردانی از استاندار گیلان در بحث مدیریت آب کشاورزی استان و تشکیل قرارگاه جهادی آب کشاورزی گفت: با این کار انقلابی استاندار گیلان که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد تنش آبی در شهرستان داشتیم باعث شد فصل زراعی خوبی برای کشاورزان عزیز بدون تنش آبی داشته باشیم و تمامی انهار کشاورزی که حدود ۱۲ سال بود لایروبی نشده بود با تلاش مدیران شهرستانی لایروبی شد.

 فرماندار رضوانشهر با اشاره به مدیریت بیماری کرونا از سوی دولت ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: در این شهرستان حدود ۶۳ میلیارد ریال برای واحدهای آسیب دیده در کرونا پرداخت شده است.

 رئیس شورای اداری رضوانشهر با اشاره به مدیریت برق در فصل تابستان از سوی دولت گفت: یکی از موفقیت های دولت مردمی در این حوزه کمترین خاموشی برق در تابستان امسال بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی نژاد امام جمعه رضوانشهر هم در این نشست به مدیران تاکید کرد: وقتی مردم به شما رجوع می کنند از الطاف الهی است و خدا شما را دوست دارد که مردم را به شما حواله می دهد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل مردم را حل کنید، افزود: قانون را رعایت کرده و به نفع مردم تمام کنید و مردم را به این اداره و آن اداره نفرستید. 

وی افزود: دولت قبل حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان تخصیص بدون وجود منابع در خزانه و بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت سیزدهم به ارث گذاشت که در حال پرداخت است.

مهدی نژاد گفت: در مدت استقرار دولت سیزدهم حدود ۱۳ میلیون تن کالای خارجی از مسیر ایران عبور کرده که نسبت به مدت مشابه ۵۸ درصد افزایش داشته است در این مدت ارزش تجارت خارجی ایران ۳۱ درصد و صادرات ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امام جمعه شهرستان رضوانشهر گفت: همه این موفقیت ها در نتیجه دیپلماسی اقتصادی منطقه ای دولت سیزدهم و بدون برجام و FATF به دست آمده است.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha