مدیرکل اوقاف استان قم:جای مقاله‌نویسی در مسابقات قرآنی خالی است

قم_ایرنا_مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: باید مسابقاتی در مقاله نویسی درباره معارف قرآنی ایجاد شود تا اصحاب قرآنی ما پژوهشگر و نویسنده زبردستی در معارف دینی شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،حجت الاسلام عباس اسکندری شنبه شب در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در قم، بیان کرد: قرآن یک دریای عمیق و مواجی است که اگر انسان شناگر خوبی نباشد، ممکن است غرق شود؛ لذا باید با احتیاط وارد مباحث قرآنی شد.
وی افزود: آنچه که امروز به واسطه قرآن در اختیار داریم، به واسطه سینه وسیع و روح بلند پیامبر گرامی اسلام و عطرت طاهره آن حضرت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تاکید کرد: اگر کسی می خواهد به یک زندگی با ثبات، استوار و مطمئن دست یابد، قرآن راه آن را نشان داده است؛ کسانی که در زندگی سرگردان هستند و نمی دانند چه کنند و گاهی از این شاخه به آن شاخه و از این راه به آن راه حیران هستند، از قرآن دور هستند.
اسکندری یادآور شد: مسابقات قرانی نقطه امید قرآنی هاست، اما ما نباید در مسابقات بر اتفاقات گذشته پافشاری کنیم؛ ما باید در مسابقات اهل نوآوری و شکوفایی باشیم و این نه فقط در بحث قرآنی، بلکه در تمام موضوعات اجتماعی صادق است و اگر جامعه در مسیر خلاقیت و رشد حرکت نکند، مفید نخواهد بود؛ ما می خواهیم زمینه ساز ظهور باشم و برای این امر نوآوری بسیار ضروری است.
وی ادامه داد: ما باید از نظر معرفتی به نقطه ای برسیم که در برابر تمام اندیشه هایی که در عالم وجود دارد، کم و کاستی نداشته باشیم؛ ما باید معارف قرآنی و اهلبیتی خود را به رخ جهانیان بکشیم و در بحث قرآن تحول ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha