۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84860266
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مسکو: به رفتار غیرمسئولانه بخارست علیه یک دیپلمات روس پاسخ خواهیم داد

تهران-ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام رومانی در اخراج یک دیپلمات روس دیگر از این کشور گفت مسکو به زودی پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو به رفتار غیرمسئولانه بخارست علیه یک دیپلمات روس پاسخ خواهد داد. دولت رومانی یکی از دیپلمات‌های ارشد روسیه در این کشور را عنصری نامطلوب خطاب کرده است.

روز جمعه، وزارت خارجه رومانی از تصمیم این کشور برای اخراج یک کارمند سفارت روسیه در بخارست خبر داد. اوایل هفته جاری دیپلمات روسی که نامش ذکر نشده است خاک رومانی را ترک کرد.

زاخارووا گفت: به طور حتم مسکو به این اقدام و رفتار رومانی پاسخی متناسب خواهد داد. وی از تصمیم رومانی علیه دیپلمات روسی انتقاد کرد و گفت که پشت آن بهانه های دور از ذهنی وجود دارد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است: اقدام بخارست بر اساس سناریویی انجام شده است که در ماه‌های اخیر به طور مکرر در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو مورد استفاده قرار گرفته است. زاخاروف خاطرنشان کرد: هیچ خط مشی مستقلی در حرکت بخارست دیده نمی شود.

در اوایل آوریل، رومانی ۱۰ کارمند سفارت روسیه در بخارست را با عنوان عناصری نامطلوب خطاب کرده بود. در تاریخ ۱۳ ماه می مسکو در اقدامی متقابل ۱۰ کارمند سفارت رومانی در روسیه را عناصر نامطلوب اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha