۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۲
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84860240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان:روند پرداخت تسهیلات تکلیفی تسریع شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به بهره مندی گیلان از ۱۱ هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در سال‌جاری بر تسریع در روند پرداخت این منابع در استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : این میزان تسهیلات مربوط به بند الف تبصره ۱۸، جزء یک بند "ب" تبصره ۱۶ کمیته امداد و بهزیستی، مشاغل خانگی، رونق تولید، مصوبات سفر و جزء دو بند "ب" تبصره ۱۶ سال‌جاری است.  

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری مطلوب و اثربخش تسهیلات تعیین شده برای استان، همکاری بانک ها در جذب این اعتبارات را امری مهم خواند و گفت: سیاست دولت سیزدهم استفاده از منابع بانک‌ها در همان استان است از این‌رو نباید بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی این منابع را  در خارج استان هزینه نمایند.  

وی تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات مصوب و ابلاغی و نیز تسریع در روند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری را ضرورت و اولویت جدی دانست و گفت: باید در راستای شناسایی و معرفی متقاضیان سرمایه‌گذاری و نیز اطلاع‌رسانی شایسته طرح‌ها در سطح شهرستان‌ها اقدامات گسترده‌تری انجام و تقاضامحور نمودن تسهیلات یارانه‌دار با جدیت دنبال شود.  

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه صدور مجوزهای بی‌نام با هدف تسهیل در سرمایه‌گذاری روند مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: از۳۰۳ عرصه مستعد شناسایی شده از سوی دستگاه اجرایی برای صدور مجوز بی نام سرمایه گذاری، تاکنون برای ۱۷۷ مورد مجوز صادر شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.  

وی با تاکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی به شناسایی و معرفی متوازن عرصه در سطح استان برای صدور مجوز بی‌نام با هماهنگی فرمانداران استان اظهار داشت: برای مدیریت بهینه در واگذاری عرصه های مذکور باید سامانه یکپارچه واگذاری عرصه و مجوز بی‌نام ایجاد شود.  

استاندار گیلان بر ضرورت شناسایی عرصه‌های مستعد در شهرستان‌های محروم از مجوزهای بی‌نام توسط دستگاه‌های متولی تاکید و عنوان کرد: باید به مساله توسعه متوازن گیلان با رویکرد تحقق سند آمایش سرزمین توجه جدی شود.  

وی همچنین به موضوعات دیگری چون روند کند بررسی پرونده‌های مربوط به پرداخت تسهیلات حوزه گردشگری، دشواری تامین تضمین برای متقاضیان تسهیلات ناوگان حمل و نقل و طولانی بودن بررسی پرونده‌های مجتمع خدمات رفاهی بین راهی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه و بانک‌های عامل باید در جهت رفع موانع موجود همت بیشتری نمایند.  

دکتر عباسی با اشاره به تدابیر دولت در حوزه فرزندآوری و تسهیلات این بخش تصریح کرد: سهم تسهیلات این بخش قابل افزایش است و بانک‌ها باید در جهت تخصیص آن عملکرد بهتری داشته باشند.  

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار و احمد دنیامالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین گزارش آخرین وضعیت تبصره ۱۸ قانون بودجه و آخرین وضعیت دستگاه ها و شهرستان ها در صدور مجوزهای بی نام از سوی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ارائه شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha