۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84860236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: مدیران در اطلاع‌رسانی عملکرد دولت اهتمام ویژه داشته باشند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت در حوزه‌های مختلف عملکردهای خوبی داشته لذا مدیران باید با ارتقای سواد رسانه‌ای، در انعکاس این دستاوردها اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز شنبه در دیدار عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت بر لزوم به روز شدن مدیران در حوزه سواد رسانه‌ای تاکید کرد و افزود: دیدگاه برخی از مدیران این است که اقدامات صرفاً برای رضای خدا انجام می‌شود در صورتی که مردم هم باید از طریق رسانه‌ها از این اقدامات باخبر شوند.

به گفته وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی مدیران با فضای جدید رسانه‌ای در دنیا لازم است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه راه آهن بیرجند - قاین - یونسی از دغدغه‌های مهم مردم است، تصریح کرد: اقدامات خوبی برای تسریع در روند اجرای این پروژه انجام شده که نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر دارد.

وی به ضعف‌های حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی در کشور اشاره کرد و گفت: کشور درخصوص فضای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی به روز، نسبت به دشمن عقب بوده و این ضعف بزرگ در مقابل دشمنان است.

قناعت افزود: در داخل کشور هم گروه‌های سیاسی که کمتر همسوی جریان انقلاب و نظام  هستند، دقیق‌تر وارد فضاهای رسانه‌ای می‌شوند و از این فرصت بیشتر استفاده می‌کنند.

وی متذکر شد: برخی از ضعف‌های موجود ناشی از محجوب و مأخوذ به حیا بودن نیروهای انقلابی است که در بیان اقدامات، هم اخلاق‌مدارانه و هم متواضعانه عمل می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مدیران باید شیوه‌های انعکاس اقدامات با تکنیک و خلاقانه را فراگیرند و یکی از کارهای اساسی آنها، ارتباط‌گیری با رسانه باشد.

وی با اشاره به وجود مشکلات داخلی آمریکا و نقش رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی گفت: آمریکا در حال فروپاشی است اما رسانه‌ها شرایط را به گونه‌ای بزک می‌کنند که گویی وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

قناعت احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت برق نهبندان و تامین منابع مالی راه آهن را از جمله اقدامات اساسی در حال انجام برای استان اعلام کرد و گفت: اطلاع‌رسانی درخصوص این اقدامات ضروری است.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت هم در این نشست گفت: دشمنان اکنون با ابزار رسانه، مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و در تلاشند با همین ابزار حتی نقاط قوت دولت را به نقاط ضعف تبدیل کنند.

سپهر خلجی اظهار داشت: با توجه به نقاط ضعفی که در حوزه رسانه وجود دارد دشمن علاوه بر توجه به نقاط ضعف بر نقاط قوت کشور و دولت نیز حمله می‌کند.

وی با اشاره به مصادیقی از مردمی بودن دولت عنوان کرد: سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها و حضور در میدان در زمان بروز حوادث مختلف، یک نقطه قوت دولت سیزدهم است که حتی در مقایسه با یک سال گذشته  وضعیت کشور، نشان از تغییر اساسی در حوزه‌های مدیریتی دارد.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، هجمه‌های وارد شده به رئیس جمهور و دولت از سوی دشمنان را نمونه‌ای از اقدامات رسانه‌ای علیه نظام برشمرد و گفت: هدف این هجمه‌ها نیز اتفاقا نقاط قوت دولت به خصوص بخش مردمی بودن و حضور در میدان است.

وی بیان کرد: دستاوردهای متعددی در این دولت برای کشور رقم خورده که مهمترین آن آرامش در جامعه و اتحاد سران سه قوه است. 

خلجی گفت: عمده این اتفاقات به خاطر وجود شخص آیت الله رئیسی بوده زیرا اخلاق‌محوری همواره سرلوحه کار رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در حوزه رسانه نیز مواضع اخلاق‌مدارانه داشته و از این حیث شاهد وجود آرامش در هیات رئیسه کشور هستیم.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به وجود ضعف‌های محسوس در حوزه رسانه بیان کرد: این امر منجر به عدم انعکاس درست و به‌موقع خدمات شده لذا نیاز به تدبیر اساسی دارد.

وی گفت: رسانه نقطه ثقل افکار عمومی است لذا از این جهت اهمیت زیادی دارد.

خلجی تبیین رسانه‌ای را از راهکارهای مهم در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن برشمرد و گفت: در این حوزه باید رسانه تقویت شود و به‌خصوص رسانه‌هایی که بازوان دولت محسوب می‌شوند نیاز به تدبیر ویژه دارند.

وی ضمن انتقاد از روند کند برخی جابه‌جایی‌ها در بدنه مدیریتی کشور در همه حوزه‌ها به‌خصوص رسانه‌های رسمی و ملی افزود: با درایت استاندار خراسان جنوبی وضعیت استان در زمینه جابه‌جایی مدیریتی همسوی سیاست‌های دولت، قابل قبول است. 

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت عنوان کرد: بیان درست وقایع و رفع شبهات از کارکردهای اصلی رسانه است و در این مسیر از هیچ تلاشی نباید فروگذاری شود.

وی با اشاره به بمباران رسانه‌ای دشمن گفت: اقدام هوشمندانه رسانه‌ها منجر به انعکاس درست خدمات شده که اقناع افکار عمومی را در پی دارد.

خلجی تحلیل فضای رسانه‌ای و تببین دستاوردهای دولت را از اهداف برگزاری کارگاه‌های آموزشی در استان ذکر کرد و گفت: جدی گرفتن رسانه از مهمترین توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت سیزدهم است که امیدواریم در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شود.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر لزوم رشد حوزه اطلاع‌رسانی گفت: در دو مقطع با حضور مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور و عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، کارگاه‌های آموزشی در حوزه تقویت رسانه برگزار شده است. 

محمود مقامی ادامه داد: کارگاه های آموزشی در این دوره پیش‌بینی شده که در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای استان به‌صورت فشرده ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی گفت: از هفت ماه گذشته، استاندار ۱۰ دیدار با رسانه‌های استان داشته و در همه این دیدارها دغدغه اصلی، بیان دستاوردهای نظام، انقلاب و دولت بوده است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بنا به تاکید مقام عالی دولت در استان، در این مسیر باید از شخص‌محوری پرهیز و تمرکز بیشتر بر خدمات ارائه شده در بخش‌های مختلف شهری و روستایی باشد.

وی با اشاره به توجه استاندار به حوزه رسانه و زیرساخت‌های این حوزه افزود: این دیدگاه ویژه استاندار تاکنون منجر به اتفاقات خوبی در حوزه رسانه‌های استان شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha