۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84860120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار احتمالی هیئتی از حزب وطن ترکیه با بشار اسد در دمشق

تهران-ایرنا- دبیرکل حزب «وطن» ترکیه از دیدار احتمالی قریب‌الوقوع میان هیئتی از این حزب با رئیس جمهوری سوریه در دمشق با موافقت دولت ترکیه خبر داد.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از روزنامه الشرق الأوسط، «اوزگور بورسالی» دبیرکل حزب وطن ترکیه که در سال‌های اخیر به دولت "رجب طیب اردوغان"، رئیس‌جمهور ترکیه نزدیک شده، اعلام کرد که با موافقت آنکارا به زودی هیئتی از این حزب برای دیدار با "بشار اسد"، رئیس جمهوری سوریه به دمشق سفر می‌کند.

وی گفت که این سفر در پاسخ به درخواست نظام سوریه انجام می‌شود و چند وقتی است که در دستور کار حزب وطن قرار دارد. این سفر طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده توسط حزب وطن به عنوان یک حزب مستقل ترکیه انجام خواهد شد.

بورسالی در ادامه درباره موضع دولت ترکیه درباره این سفر نیز گفت: دولت آنکارا در جریان این مسئله قرار دارد.

وی تصریح کرد: این گفت‌ وگوها بر تقویت همکاری‌های ترکیه و سوریه در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه‌های نظامی و اقتصادی، مبارزه مشترک با همه سازمان‌های متعصب و مرتجع به‌ویژه یگان‌های کُرد، تمامیت ارضی سوریه و همچنین بازگشت امن آوارگان سوری مستقر در ترکیه به کشورشان متمرکز خواهد بود.

بورسالی در بخش دیگری از اظهاراتش سیاست دولت ترکیه مبنی بر تلاش برای ایجاد آنچه "منطقه امن" در خاک سوریه می‌خواند را سیاستی اشتباه خواند و گفت که هدف این است که تمامی مناطق سوریه با همکاری دولت این کشور امن شود نه ایجاد یک کریدور امنیتی.

وی ادامه داد: حزب وطن تمام تلاش خود را برای بهبود روابط ترکیه و سوریه به کار خواهد گرفت و یک گره مهم از طریق ورود دولت ترکیه به مسیر تفاهم با سوریه باز خواهد شد.

این اظهارات پس از آن مطرح شده است که اردوغان روز گذشته در مسیر بازگشت از اوکراین لحن آشتی‌جویانه‌ای را در قبال سوریه از خود نشان داد و ورود به روند دیپلماتیک با دمشق برای حل و فصل اختلافات را بعید ندانست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha