چهارمین مدرسه پارلمانی سوم و چهارم شهریورماه در قم برگزار می شود

قم - ایرنا - رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی از برگزاری چهارمین دوره مدرسه پارلمانی در روزهای سوم و چهارم شهریورماه امسال در قم خبر داد و گفت: این دوره با هدف شناسایی راهکارهای تحقق قانون گذاری کارآمد با تاکید بر تدابیر سیاست های کلی نظام قانون گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری برگزار می شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، عطاء الله رفیعی آتانی در گفت و گویی افزود: در این دوره مباحثی از جمله "راهکارهای تحقق قانون‌گذاری کارآمد در پرتو سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری"، الزامات تنقیح قوانین در افق تصویب قانون کارآمد"، "واکاوی ساختار قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران در پرتو قانون‌گذاری مبتنی بر شرع" و "مهم‌ترین چالش‌ها و مسائل حوزه قانون‌گذاری در افق کارآمدی" مورد بحث قرار می گیرد. 

وی گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در راستای اهداف خویش مبنی بر اشراب مبانی شرعی در نظام قانون‌گذاری با تکیه بر اصول متعدد قانون اساسی ازجمله اصل چهارم آن و نیز توجهات امام راحل و مقام معظم‌ رهبری به‌ویژه بند اول و دوم سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری، تاکنون اقدام به برگزاری دوره‌های مرتبط با عرصه‌های مطالعات پارلمانی کرده است.

وی گفت: هدف از این دوره، استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و دانشگاه در راستای ترویج و توسعه ادبیات حوزه قانون‌گذاری و جلب مشارکت طلاب و دانشجویان علاقه‌مند این حوزه می باشد.

وی ادامه داد: ازجمله تجربیات موفق مرکز در این راستا، برگزاری سه دوره مدرسه پارلمانی با عناوین «فرایند قانون‌گذاری»، «ظرفیت‌ها و چالش‌های استفاده از فقه در تقنین» و «تعامل شرع و قانون و تأثیر آن بر نظام قانون‌گذاری» می باشد.

متقاضیان (به استثنای کارکنان مجلس شورای اسلامی و شرکت کنندگان کارگاه مقدماتی مدرسه چهارم در خردادماه ۱۴۰۱) می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به نشانی cmir.parliran.com  و یا ازطریق  https://formafzar.com/form/۰vkgl ثبت نام کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص برگزاری مدرسه چهارم به نشانی کانال ایتای مرکز به نشانی زیر مراجعه کنید: https://eitaa.com/joinchat/۱۰۲۱۷۷۱۸۹۸C۴۸c۷۱۱af۹۶

چهارمین مدرسه پارلمانی سوم و چهارم شهریورماه در قم برگزار می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha