۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 84859835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر نیرو: جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا آغاز شده است

قزوین - ایرنا - وزیر نیرو گفت: فاز نخست عملیات اجرایی تامین آب آشامیدنی و سالم برای ۱۰ هزار روستا در ۳۱ استان کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر محرابیان روز شنبه در حاشیه افتتاح و بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر آبیک، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات فراوانی را در شاخص های مختلف در جای جای کشور و در روستاهای ایران اسلامی شاهد بوده ایم تا جایی که امروز ۹۹.۷ دهم درصد روستاهای کشور از نعمت برق بهره مند هستند.

وی ادامه داد: در حوزه آب شرب سالم و بهداشتی با توجه به عقب ماندگی های موجود نیاز به کار جهادی و ملی داشتیم که با برنامه ریزی های انجام شده این کار در قالب جهاد آب رسانی به مرحله اجرا رسید.

وزیر نیرو ادامه داد: از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم ۱۰۰ شهر کشور با تنش آبی روبه رو بودند که مشکل برخی از شهرها با اجرای طرح های موردی و کوچک مانند اجرای خط انتقال آب، حفر چاه، ایجاد مخازن آب و نصب دستگاه آب شیرین کن حل شد و به حالت پایداری رسید.

محرابیان ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در این زمینه هم اکنون ۵۶۰ پروژه آبرسانی در مرحله اجرا یا بهره برداری می باشد.

وزیر نیرو گفت: برای تامین آب شرب به روش های مختلف و در جای جای ایران اسلامی نیازمند اجرای طرح های کلان هستیم که خوشبختانه نمایندگان مجلس اسلامی ما را در تامین اعتبارات مورد نیاز در اجرای این طرح ها کمک کردند.

محرابیان با اشاره به طرح آبرسانی به آبیک، گفت: حلاوت این طرح زمانی است که پروژه به طور کامل اجرا شود و کام همه مردم استان قزوین از آن شیرین گردد.

وی افزود: مرحله مناقصه تکمیل پروژه آبرسانی به ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای استان از سد طالقان به روش تامین مالی یا از محل اعتبارات دولت باید در اسرع وقت انجام شود تا عملیات اجرایی این طرح برای آبرسانی به سایر شهرها و روستاهای استان آغاز گردد.

وزیر نیرو با بیان اینکه سدبالاخانلو در شهرستان بویین زهرا در استان قزوین تا دهه مبارک فجر آبگیری خواهد شد، افزود: عملیات اجرای خط انتقال و تصفیه خانه این طرح نیز باید در اسرع وقت تکمیل شود.

طرح انتقال آب شرب به آبیک از سد طالقان امروز در آستانه هفته دولت مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

با اجرای این طرح جمعیت ۱۲۵ هزار نفری در شهر آبیک و روستاهای اطراف آن از آب شرب با کیفیت پایدار بهره مند شده اند.

اجرای آبرسانی به آبیک از سد طالقان از سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت و قرار بود طی سه سال به بهره برداری برسد اما به دلیل کمبود منابع مالی و پیگیری نشدن به سرانجام نرسید و در جریان سفر آیت الله رئیسی به قزوین در اردیبشهت امسال با تخصیص منابع لازم این طرح تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

قرار است از محل اجرای فازهای بعدی این طرح علاوه بر آبیک ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای استان نیز از محل سد طالقان، آبرسانی شود.

شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha