به گزارش ایرنا سید مجتبی شفیعی روز شنبه در آیین بهرهبرداری از بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور، پایانه مترو اکباتان اظهار داشت: ۳۰ درصد هزینه ساخت این طرح طی یک سال جاری تامین شد.
وی با بیان اینکه این طرح در حوزه های مختلفی نتایج زیادی خواهد داشت، گفت :در حوزه تعمیر و نگهداری دست ما را برای سرویس قطارها باز می کند.
شفیعی افزود: همچنین در حوزه بهرهبرداری سرفاصله اعزام قطارها را کاهش و مدیریت ما را در شرایط اضطراری میسر میکند، در حوزه پدافند غیر عامل هم کاربردهای جانبی دارد و نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه از خواست اجتماعی مردم این محله اطلاع دارم، گفت: تسریع در اجرای و جمع آوری این کارگاه خواست شهروندان اکباتان بود که با افتتاح پایانه، این خواست میسر می شود و پلازای روی سطح پایانه اجرایی می شود.
شفیعی ادامهداد: در همایش فرصت های سرمایهگذاری که میزبان مسولین بین المللی بودیم، وضعیت ساخت مترو و طول شبکه و تعداد ایستگاهای تهران موجب تعجب آنها بود.
وی با بیان اینکه برغم همه مشکلات اقتصادی و بدخواهی هایی که وجود دارد، در ساخت شبکه مترو خودکفا هستیم و تنها در ساخت واگن وابستگی داریم، اظهارداشت: در مترو رتبه ۲۰ در بین ۲۵۰ شهر را داریم که به دست متخصصان ایرانی ایجاد شده است.
معاون شهردار تهران افزود: با فرسودگی جدی و مشکلات انباشته شده در مترو روبرو بودیم که در یکسال گذشته تا حدی مشکلات مرتفع شده است.
وی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس، نیز اظهار داشت: لازم است ظرفیت زیرساخت حمل و نقلی شهرداری افزایش یابد.
شفیعی همچنین با اشاره به تهیه اتوبوس های برقی نیز اظهارداشت: با مذاکرات صورت گرفته تدریجا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد مدار می شود.
به گزارش ایرنا؛ پایانه مترویی اکباتان در بخش غرب مترو تهران بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور است؛ این پایانه پس از گذشت ۱۴ سال از زمان شروع عملیات اجرایی آن، رسماً افتتاح شد؛ بهره برداری از این پایانه، در امر دپو، نگهداری و تعمیر واگن های فعال در خط ۴ و همچنین کاهش سرفاصله حرکتی قطارهای این خط موثر واقع خواهد شد.
در دوره کنونی مدیریت شهری مبلغی در حدود یکصد میلیارد تومان هزینه شد تا کارهای باقی مانده پایانه اکباتان به سرانجام برسد.
نظر شما