کارگاه آموزش خادمین موکب انصار المهدی (عج) قشم اعزامی به عراق برگزار شد

قشم - ایرنا - کارگاه یکروزه آموزش خادمین موکب انصار المهدی(عج) شهرستان قشم اعزامی به کشور عراق برای خدمات رسانی به قشموندان شرکت کننده در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی با هدف معرفت افزایی و آموزش اخلاق موکب داری در سالن جلسات مسجد النبی (ص) این جزیره برگزار شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، در این کارگاه آموزشی خادمین خواهر و برادر شرکت کننده این موکب با مفاهیم معرفت شناسی، اربعین در سیر روایات، آداب خادمی، امداد و نجات، مسایل حفاظتی و امنیتی، اطفا حریق و نظایر آن آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی یکروزه استادان مجرب حاضر از استان هرمزگان در خصوص اخلاق و آداب خادمی و ثواب بالای خدمت به زوار امام حسین (ع) با ذکر احادیث و روایات از ائمه معصوم (ع) به ایراد سخنرانی پرداختند.

رعایت مسایل امنیتی و آگاهی لازم خادمین در خصوص تبلیغات سو دشمن در ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق از دیگر آموزش های ارایه شده در این کارگاه یکروزه بود.

در ادامه این کارگاه آموزشی مباحث مربوط به امداد و نجات، اطفا حریق و نحوه ارایه خدمات فرهنگی از سوی مربیان امداد و نجات هلال احمر، آتش نشانی و کارشناسان فرهنگی به خادمین موکب اربعین حسینی انصار المهدی(عج) شهرستان قشم ارایه شد.

در پایان این کارگاه آموزشی یکروزه مسایل مربوط به نحوه اعزام زایرین و ایجاد هماهنگی لازم برای استقرار موکب اربعین حسینی انصار المهدی(عج) شهرستان قشم در کشور عراق توسط مسوولین کمیته های اعزام و اسکان ستاد اربعین این شهرستان برای آگاهی بیشتر شرکت کنندگان اطلاع رسانی شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قشم، حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این کارگاه آموزشی - توجیهی موکب اربعین حسینی انصار المهدی(عج) شهرستان قشم حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، شعار اربعین ۱۴۰۱ «انا من حسین(ع)» بر گرفته از حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص سیدالشهدا (ع) است که می فرمایند من از حسین (ع) هستم که این شعار به تصویب اعضا کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین رسیده است.

مطابق تقویم ۱۴۰۱، روز ۲۶ شهریور ماه برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴، اربعین حسینی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha