۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84859691
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید امام جمعه بیرجند بر استفاده حداکثری از وحدت قوای سه‌گانه

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: وحدت نظر قوای سه‌گانه بیشتر از گذشته شده است که امیدواریم حداکثر حُسن استفاده از این فرصت انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" روز شنبه در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین "احمدرضا پورخاقان" رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: باید برنامه‌ها به‌گونه‌ای باشد که در قوای مقننه، مجریه و قضاییه در جهت بازیابی حقیقت خودشان براساس قانون اساسی تاکید بیشتری داشته باشند که دستاورد مهمی برای نسل‌های آینده است.

وی گفت: خدا را شاکریم در حال حاضر شرایطی در کشور پیش آمده به‌ویژه قوه قضاییه که جایگاه خاص آن در جبهه عدالت است ولی در همه جا باید عدالت حاکم باشد اما توقع بیشتر در دستگاه قضایی است، در سال‌های اخیر توفیقات خوبی حاصل شده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید در کشور مساله اصلی که عدالت است را پیاده کنیم ادامه داد: بیش از ۴۰ سال است که دشمن با انواع دشمنی‌، کارشکنی، تهاجم و نفوذ برای ما مشکل ایجاد می‌کند لذا باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: در آنچه که باید الگویی برای جهان باشیم قدم موثری برداریم در عین حال دشمن در دشمنی‌های خود کارشناسی عمل می‌کند از این رو باید هدف مهم انبیا که سرلوحه قانون اساسی است را پیاده کنیم تا به آرمان‌های خود برسیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: خدا را شاکریم در کشور برخلاف آیه‌های یاس که سه یا چهار سال قبل می‌خواندند، شرایط ایران، منطقه و بین‌الملل به سمت دیگری حرکت می‌کند و امیدواریم زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

وی با اشاره به جایگاه نیروهای مسلح و سرنوشت جامعه افزود: وقتی نیروی مسلح، سازمان قضایی ویژه دارد قانونگذار حکمت‌هایی در این جهت دیده و با حفظ این جایگاه برای نیروهای مسلح و دور از نظر انواع و اقسام کسانی که بخواهند از جریانات قضایی سوء‌استفاده کنند برای او نیروی ویژه قرار داده است زیرا اگر قضاوت به‌صورت عادی انجام شود آسیب آن به مردم و جامعه می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: باید قانون در مورد هر قشری اجرا شود اما باید از بروز آسیب‌ها نیز پیشگیری شود این در حالی است که کار اعضای سازمان قضایی نسبت به مسوولان نظامی از یک زوایه آسانتر است زیرا نیروهای مسلح در تشکیلات امور نظامی از همان اول قانونمند بار می‌آیند که هم اطلاع کافی از جنبه قانونی دارند و هم به‌صورت عملی آن را اجرا می‌کنند.

وی گفت: در مجموع نیروهای مسلح در کارشان موفق هستند زیرا همه زوایای قانونی را در عمل انجام می‌دهند و زوایه مبهمی در کار خود ندارند، اگر خطا کنند از مسائل قانونی با خبر هستند لذا قضاوت در سازمان قضایی در بین این نیروها آسانتر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: هر نهادی و عناصرش به میزانی که اهداف مربوطه را پیاده کنند، موفقیت خواهند داشت در حالی که اشتباه و لغزش در غیرمعصوم ممکن است.

وی بیان کرد: سلامت نیروهای مسلح در حقیقت سلامت امنیت جامعه، استقلال و تمامیت ارضی کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha