۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۶:۲۴
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84859367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افغانستان یکصدو سومین سالگشت استقلال از استعمار انگلیس را گرامی داشت

تهران- ایرنا- افغانستان روز جمعه سالگشت ۱۰۳سال استقلال کشور از استعمار انگلیس را گرامی داشت و طالبان به مناسبت روز استقلال متعهد به حفظ یک نظام مستقل و کاملا مشروع شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری باختر، طالبان در بیانیه ای به مناسبت روز استقلال افغانستان اعلام کرد که امارت اسلامی متعهد به یک نظام مستقل و کاملاً مشروع است و خواهان مناسبات استوار بر اساس احکام دین مبین اسلام با کشورهای منطقه و جهان می باشد.

طالبان در بیانیه خود خاطر نشان کرد: درست یکصدو سه سال قبل( ۱۲۹۸هـ ش، ۲۸ اسد) مردم مجاهد افغانستان استقلال خویش را از استعمار انگلیس بدست آوردند و کشور ما حیثیت استقلال را در امور داخلی و خارجی کسب کرد ...

در این باینه آمده است : مردم متدین افغانستان در شرایط بسیار دشوار و با امکانات اندک برضد اشغالگران انگلیس جهاد و مبارزه کردند و سه بار  استعمار انگلیس را شکست دادند. استقلال از استعمار انگلیس که به راهنمایی علمای کرام، روحانیون و بزرگان کشور و فداکاری و تلاش جوانان بدست آمد، برای کشورهای استعمار زده روحیه آزادی و به ملت های مغلوب نفس تازه بخشید.

طالبان ادامه داد:  فرارسیدن روز مملو از افتخار استقلال را به ملت مومن تبریک گفته و متعهد می شود که به برکت کارنامه های جهادی یک قرن نیاکان اش، ارزش های دینی و افغانستان، عقیده، فکر، فرهنگ و تمام ارزش های معنوی پاسداری شده را همان گونه با قربانی و فداکاری حراست خواهد کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha