۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۳۵
کد خبر: 84859325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخریب ۳۵۰۰ مترمربع سازه غیرمجاز در حریم رودخانه اتخان شهرستان بستک

بندرعباس- ایرنا- رئیس کل دادگستری هرمزگان از تخریب ۶ سازه غیرمجاز به مساحت بیش از ۳ هزار و پانصد مترمربع در حریم و بستر رودخانه اتخان شهرستان بستک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی قهرمانی جمعه شب در تشریح این خبر به رسانه ها اظهار داشت: اقدامات در خصوص آزادسازی بستر و حریم رودخانه اتخان شهر جناح از توابع شهرستان بستک از سال‌های گذشته آغاز و مورد بررسی قضایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مطابق تبصره‌های ۳ و ۴ قانون توزیع عادلانه آب، صیانت و حراست از حریم رودخانه وظیفه ذاتی شرکت آب منطقه‌ای و وزرات نیرو بوده و در این رابطه و برای حفظ و حراست از حریم رودخانه اتخان، دستورات لازم به شرکت آب منطقه‌ای صادر شده است.

قهرمانی تصریح کرد: به دستور رئیس حوزه قضایی شهرستان بستک حکم تخریب ۶ ابنیه غیرمجاز ساخته شده در حریم و بستر این رودخانه فصلی صادر شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: این مستحدثات غیرقانونی در حضور مقام قضایی و مسئولان شرکت آب منطقه‌ای به صورت کامل تخریب شدند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: قبل از آغاز عملیات تخریب سازه‌های غیرمجاز، به مالکان این بناها اخطار تخلیه و جمع آوری اثاث‌هایشان در چندین نوبت ابلاغ شد و در زمان اجرای حکم نیز این محل از هرگونه اساس و وسایل شخصی افراد تخلیه شده بود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: ساخت و ساز هرگونه ابنیه، ساختمان و یا موارد دیگر باید با اخذ مجوز قانونی و هماهنگی مقامات مسئول صورت گیرد و در غیر این صورت دستگاه قضایی به موضوع ورود و با تخلفات رخ داده به صورت قاطعانه برخورد خواهد کرد.

شهرستان بستک در ۲۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha