اهل قلم گلستان برای ارتقای فرهنگ جامعه و توسعه دانایی تلاش کنند 

گرگان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به جامعه گفت: صاحبان رسانه، اندیشه و قلم استان برای توسعه دانایی و پیشرفت گلستان بیش از گذشته تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، محمد رعیت عصر روز جمعه در آیین تجلیل و تکریم خبرنگاران استان گلستان در گنبد کاووس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گلستان مفاخر بسیاری  از جمله " ابوسلیک" گرگانی از قدیم‌­ترین شاعران پارسی­­‌گوی دوره اسلامی دارد که پیش از فردوسی و رودکی در پاسداشت و حفظ فرهنگ ایران تلاش بسیاری کرد.

وی بیان کرد: با وجود آنکه آثار کمی از این شاعر باقی مانده اما ابیاتی چون "خون خود را گر بریزی بر زمین، به که آب روی ریزی در کنار"  و "بت‌پرستنده به از مردم‌پرست، پند گیر و کاربند و گوش دار" اگر سرلوحه کار قرار گیرد در همه ابعاد موثر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: این استان مملو از مفاخر و مشاهیر است بوده که هر کدام دارنده میراثی پرشکوه و باشکوه  از دوره های گوناگون برای نسل ما هستند.

رعیت افزود: اهل قلم گلستان باید تلاش کنند در راستای ترویج بیشتر آموزه‌های قرآن و اهل بیت(س) تلاش کنند.

وی اظهار داشت: اصحاب رسانه و خبرنگاران گلستان به دنبال تجسس و جستجو در مسائل خصوصی کسی نیستند و فقط در راستای انتشار اخبار صحیح تلاش می کنند.

رعیت افزود: راه اندازی خانه مطبوعات در گنبد، آموزش خبرنگاری در شرق و تجلیل از خبرنگاران در گنبد کاووس از وعده های اداره کل فرهنگ و ارشاد بود که به یاری مسوولان به وقوع پیوست.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین گرامیداشت روز خبرنگار صبح امروز جمعه وارد گلستان شد.

بازدید از تالار مرکزی فرهنگی _ هنری در حال ساخت گرگان، حضور در نماز جمعه، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه از برنامه‌های صبح امروز محمدمهدی اسماعیلی در گلستان بود.

استان گلستان ۴۲ پایگاه خبری، ۱۳۶ دفتر رسانه‌ای شامل خبرگزاری، نشریه چاپی و الکترونیکی و ۱۶۵ نماینده نشریه سراسری فعال دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha