بودجه به جای جبران خسارت، صرف پیشگیری از بروز سیلاب شود

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر لزوم واگذاری کانکس به‌جای چادر در استان‌های جنوبی کشور در حوادث طبیعی، گفت: بهتر است به جای پرداخت هزینه‌ برای جبران خسارت سیل، صرف پیشگیری از بروز سیلاب شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده شامگاه پنجشنبه در دیدار«سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رییس جمهور، افزود: امروز شرایط به گونه‌ای نیست که بتوان چالش‌ها و حوادث را با چادر مدیریت کرد لذا استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان نیازمند تامین کانکس هستند.

وی بیان داشت: در سه سال گذشته شاهد حوادث بحرانی زیادی همچون سیل و زلزله در مناطق شرق و غرب استان بودیم که می‌طلبد برای پیشگیری از این حوادث احتمالی چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه به واسطه رشد بی رویه درختان در مسیر رودخانه ها و لایروبی نشدن بستر رودها با کوچکترین بارندگی ها، روستاها با مشکل مواجه می‌شوند، اظهارداشت: اگر در سال جدید هم بارندگی رخ دهد باز با چالش روبرو می‌شویم که بهتر است به جای پرداخت هزینه‌ برای جبران خسارت سیل، صرف پیشگیری از بروز سیلاب شود.
وی همچنین در این دیدار بیکاری را یکی دیگر از معضل های اصلی استان هرمزگان دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از مشکل بیکاری را می‌توان از طریق صنایع کوچک، صنایع بزرگ‌ و سایر ظرفیت‌های استان حل کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه کلان‌شهر بندرعباس از طرف یونسکو به عنوان شهر خلاق صنایع دستی انتخاب شده است، تصریح کرد: صنایع دستی هرمزگان که ریشه در تاریخ و تمدن این استان دارد، ظرفیت بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال و توسعه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده همچنین تدوین سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان را مطرح کرد و گفت: برش استانی این‌ سند در نشست شورای عالی فرهنگ عمومی مصوب شده و باید حمایت‌های لازم از این سند فرهنگی که در راستای اولویت‌های دولت تعریف شده است؛ انجام شود.
وی با اشاره به همجواری استان هرمزگان با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، عنوان کرد: دستورهای لازم‌ برای حمایت‌ از ساخت مسجد جامع بندرعباس که یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان اسلام به شمار می رود، صادر شود تا عملیات اجرایی آن به اتمام‌ برسد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، گسترش گردشگری دینی و مذهبی را از جمله فواید احداث این مسجد دانست و ابراز داشت: مرحله نخست این پروژه ملی به بهره‌برداری رسیده و مرحله دوم آن نیز در صورت تزریق اعتبار، اجرایی خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از معاون اجرایی رییس جمهور برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان هرمزگان یادآورشد: در سفر اول رییس جمهور به دلیل شیوع ویروس کرونا دیدارهای مردمی به صورت گسترده صورت نگرفت که امیدواریم در دوره های بعدی سفر شاهد حضور باشکوه مردم باشیم تا توطئه‌هایی که مبنی بر محبوبیت دولت مردمی اشاره می‌شود، خنثی شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha