۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 84858437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۵ موکب اربعین از قم به شهر مهران اعزام می‌شود

قم-ایرنا-معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: در مهران پنج موکب ازاستان قم فعال هست و ۱۴۵ موکب در حال آماده شدن برای اعزام به این منطقه می‌باشد.

ابوالقاسم مقیمی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان قم، مطرح کرد: در حال حاضر به جهت بحث سرمایش مصلای قدس ، برای استقرار  زائران  در این مکان حدود ۳۰ الی ۴۰ وسیله گرمایشی نیاز داریم و در مساجد دیگر از این حیث تقریبا مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: اعزام ماشین آلات، تانکر، کامیون و آب پاش به مهران و تامین وسایل مورد نیاز برای موکب ها نیز در حال انجام است.

وی  تصریح کرد: ستاد مردمی اربعین پیشانی کار بوده و ما به عنوان نیروهای این ستاد در حال انجام کارها هستیم و تمرکز خدمات قم در مهران است.

در بخشی از این جلسه رئیس کمیته مردمی ستاد اربعین قم با بیان اینکه از تاریخ دهم شهریور ماه خدمات رسانی ها را آغاز خواهیم کرد، مطرح کرد: شبستان امام حسن عسکری(ع)‌ ۷ هزار متر مربع مساحت دارد و قرار بر این است که این فضا به ۴ بخش تقسیم شود.

علی جهانگیری تصریح کرد: بیشترین مشکل ما در مصلای قدس  تامین سرویس بهداشتی بوده و قریب به ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در این مکان وجود دارد؛ در حال حاضر کارهای عمرانی در حال انجام است؛ قول داده اند که تا دو هفته آینده این سرویس ها آماده شود.

وی با بیان اینکه بحث تامین آب در مصلای قدس توسط تانکرها قابل حل است، ادامه داد: در سنوات گذشته تجهیزاتی که موردنیاز بود از طریق سپاه علی بن ابیطالب(ع) تامین شد و در سال جاری نیز امکاناتی مانند سردخانه و غیره می‌تواند یاری رسان ما در خدمت رسانی باشد.

رییس کمیته مردمی ستاد اربعین قم یادآور شد: ما از ظرفیت خیرین حتی المقدور استفاده خواهیم کرد و قول های مساعدی داده شده است؛ اما نیاز هست که دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات یاری رسان باشند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ قریب به دو میلیارد تومان هزینه تامین دارو بود و با توجه به افزایش قیمت ها در این بخش، خیرین تامین قریب به ۴۰ درصد را تقبل کرده اند؛ اما دستگاه ها برای تامین مابقی آن لازم است به ما کمک کنند. 

۱۰ هزار متر فضای مسجد جمکران مختص اسکان زائران 

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران نیز در قسمتی از این جلسه بیان کرد: محوریت کار خدمات رسانی در جمکران شبستان امام حسن عسکری(ع) بوده و با حاشیه های شبستان، ۱۰ هزار متر فضا برای استقرار زائران مهیاست.

ابراهیم صدوقی افزود: پارکینگ شماره دو مسجد مقدس جمکران فضای بزرگی است که ما آن را به صورت اختصاصی در در اختیار مهمانان اربعین قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی برای آقایان و خانم ها وجود دارد و بخشی از این چشمه ها با اقدامات عمرانی و زیرساختی برای استفاده به عنوان حمام نیز آماده خواهد شد.

خدمت رسانی به زائران اربعین به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز گفت: در سامانه ۱۳۷ و ستادهای هشت گانه علاوه بر تمامی خدمات، به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی نیز به زائران اربعین خدمت رسانی خواهد شد.

مهدی اصفهانیان مقدم  بیان کرد: با توجه اهمیت خدمات رسانی مطلوب در اربعین حسینی، کمیته خدمات شهری با بسیج تمام امکانات و ظرفیت ها آمادگی همکاری با ستاد اربعین است.

وی افزود: در همین راستا جلسات متعددی برگزار شده و برنامه ریزی ها در بین سازمان های تابعه شهرداری و معاونت امور زائران  انجام شده و در مناطق هشت گانه خدمات ارائه خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر آماده باش سازمان آتش نشانی در مناطق هشت گانه شهری را داریم و محوریت کارها در مسجد مقدس جمکران و مصلی قدس است؛ در کنار این مکان ها، مساجد و تکایای میزبان زائران نیز از نظر ایمنی در آماده باش کامل خواهند بود.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: آماده باش یکهزار و ۵۰۰ نفر از پاکبانان و نیروهای ستادی به صورت ۲۴ ساعتی و پیش بینی ۲۷۰ دستگاه ماشین آلات پرس کارهایی است که در راستای مدیریت پسماندهای شهری انجام شده است.

وی اضافه کرد: اکیپ های مجموعه شهرداری در راستای جمع آوری متکدیان، معتادها و مدیریت معضلات اجتماعی در آماده باش کامل خواهند بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: زیباسازی شهر از ابتدای محرم انجام شده و تکمیل آن با محوریت اربعین حسینی در مناطق هشت گانه انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha