۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 84858330
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی اردبیل منصوب شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 84858330
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی اردبیل منصوب شد

اردبیل - ایرنا - معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صدور حکمی فردین عینی را به عنوان سرپرست اداره کل متبوع در استان اردبیل منصوب کرد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به ایرنا ، عینی پیش از این معاون میراث‌فرهنگی این اداره کل بود و سوابقی مثل مدیریت موزه‌های استان، مسئولیت پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و مدیریت یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در کارنامه او به چشم می‌خورد.

او دارای مدرک فوق‌لیسانس باستان‌شناسی است و همچنین به عنوان کارشناس رسمی دادگستری در رشته حفاظت آثار باستانی و ارزیابی اموال منقول فرهنگی تاریخی فعالیت می‌کند. پیش از این نادر فلاحی مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل را بر عهده داشت.

کهن‌دیار اردبیل با وجود آثار، محوطه‌ها و ابنیه‌ تاریخی و باستانی به عنوان یکی از مناطق مهم مهد تمدن کشور شناخته می‌شود و کشف و شناسایی اشیا و محوطه‌های مختلف باستانی که تحسین همگان را برانگیخته است، موید این مطلب بوده و اردبیل را به یکی از شهرهای تاریخی و باستانی ایران تبدیل کرده است.

مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، دو پایگاه ملی شهر یری و کنزق، بقعه شیخ کلخوران، بقعه شیخ حیدر، بنای عظیم جمعه‌مسجد، بازار تاریخی اردبیل و خانه‌ها، قلعه‌ها، محوطه‌ها، پل‌ها و حمام‌های تاریخی که هر کدام مربوط به دوران تاریخی متفاوتی هستند، معرف تاریخ و تمدن اردبیل از دوران باستان تا معاصر است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha