مطالبه گری و امیدآفرینی باید در دستور کار رسانه‌های قزوین باشد

قزوین- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: مطالبه گری به شکل حرفه ای و صحیح و در کنار آن امیدآفرینی به جامعه باید در دستور کار جدی رسانه های استان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن کبیری روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار و در پیش بودن هفته دولت با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، رسانه‌ها را زبان گویای مردم و مطالبه گر مشکلات مردم از مسوولان عنوان کرد و افزود: مطالبه گر و مردمی بودن از ویژگی‌های مهم رسانه‌ها است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

این مسوول گفت: رسانه ها باید خدمات و کارهای صورت گرفته از سوی دولت را در راستای امیدآفرینی به شکل شایسته بازتاب دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه رسانه تلفیقی از هنر ،کار حرفه‌ای و تخصصی است،تصریح کرد: امیدآفرینی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و باید رسانه ها آنرا در دستور کار قرار دهند و به همین دلیل دشمن در صدد ترویج فضای یاس و ناامیدی در جامعه است.

کبیری با اشاره به نقش رسانه ها در حوزه جهاد تبیین،ادامه داد: امروز وظیفه خطیری بر دوش خبرنگاران به عنوان قشر فرهیخته جامعه گذارده شده است و آنان در مقابله با هجمه سنگین رسانه‌های بیگانه در قالب جهاد تبیین نقش تعیین کننده‌ای دارند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین تاکید کرد: خبرنگاران نقش مهمی در توسعه و امیدبخشی در جامعه بر عهده دارند و نقش اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف جامعه نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به لزوم حضور به موقع اصحاب رسانه در رخدادها و انعکاس صحیح از آنها، اضافه کرد: خبر باید به موقع به اطلاع مردم برسد و رسانه‌ها به عنوان دیده بان‌ جامعه تصویری درست از مسائل را به صورت دقیق ارائه دهند.

مطالبه گری و امیدآفرینی باید در دستور کار رسانه‌های قزوین باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین از امانتداری به عنوان یکی از مولفه های مهم کار خبرنگاری یاد کرد و گفت: رسانه ها باید مطالب را همان گونه که بیان می شوند منتشر کنند و از تقطیع گفتار و استفاده سلیقه ای از صحبت ها پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه یکی از رسانه ها اخیرا با تقطیع صحبت های ما در خصوص قرارگیری در موج هفتم کرونا، مطالب نادرستی منتشر کرد در حالی که اصل صحبت این بود که ضمن قرارگیری در وضعیت قرمز کرونایی، در موج هفتم شیوع این ویروس در یک وضعیت ثابت قرار گرفته ایم یعنی تعداد مبتلایان و تلفات روبه کاهش است. 

کبیری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به در پیش بودن هفته دولت،افزود: مردم باید از عملکرد دولت و مسوولان و اقداماتی که انجام می‌شود آگاه شوند و از روند پیشرفت طرح‌های خدماتی مطلع شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین افزود: خبرنگاران باید در سه حوزه مطالبه گری، عملیات روانی و سواد رسانه‌ای شناخت کافی داشته باشد.

مطالبه گری و امیدآفرینی باید در دستور کار رسانه‌های قزوین باشد

وی با تاکید بر مخاطب شناسی و شناخت ذائقه جامعه در تولید محتوا، گفت: خبرنگاران برای خروجی مناسب کارکرد خود باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

کبیری در ادامه با قدرانی از خبرنگاران ایرنا، یادآور شد: خبرگزاری ایرنا یک رسانه تأثیر گذار در جامعه است و به عنوان رسانه حاکمیت، زبان گویای دولت و نظام است و به همین دلیل از جایگاه برجسته‌ای در حوزه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی برخوردار است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha