۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84858257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: استحکام مدارس در اولویت آموزش‌وپرورش قرار گیرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: کسب استانداردهای ایمنی برای مدارس از دغدغه های والدین و دولت محسوب می شود آموزش و پرورش باید سامان اماکن آموزشی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: استحکام بناهای آموزشی از دغدغه های مسوولان دولت سیزدهم است و ایمن سازی فضای آموزشی باید در مدارس قدیمی مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مدرسه مکان مقدسی است که نقطه آغاز علم آموزی هر فرد در جامعه محسوب می شود و ارتقای سطح سواد دانش آموزان و تربیت و پرورش نسل آینده در محیطی ایمن و پاک انجام می شود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنانش به طرح مهر ۱۴۰۱ در مدارس استان اشاره کرد و گفت: پروژه مهر تمام فعالیت‌های یک آموزشگاه از جمله تامین نیروی انسانی، تجهیزات، زیباسازی فضاهای آموزشی و آماده کردن مدارس برای آغاز سال تحصیلی را به خوبی پوشش می دهد.

وی بر شناسایی اقلیم خراسان شمالی به دانش آموزان تاکید کرد و افزود: کتاب جغرافیای استان به اندازه کافی برای دانش آموزان تامین و مشکلات این بخش برطرف شود.

حسین نژاد ادامه داد: خراسان شمالی ۳۰۰ کیلومتر با کشور ترکمنستان مرز مشترک دارد و بر این اساس همایشی با عنوان شناسایی بیشتر ظرفیت های منطقه برای دانش آموزان برگزار می شود.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha