۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84858253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان  کدورت چشمه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و منابع آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش کدورت چشمه کوهرنگ در روزهای اخیر، گفت: در حال حاضر کدورت چشمه به ۶۷ NTU رسیده و همین موضوع سبب شد تا از روز چهارشنبه آب چشمه با ۵۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار شود.

مراد محمودی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی‌ که کدورت چشمه کوهرنگ در روزهای ابتدایی پس از وقوع سیلاب به حدود ۴۰۰ NTU رسیده بود و این میزان کدورت در روزهای بعد از آن در نوسان بود اما در روزهای اخیر میزان کدورت چشمه روند کاهشی پیدا کرده است به‌ طوری‌که در روز پنجشنبه به ۶۷ لیتر بر ثانیه رسیده است و همین موضوع سبب شد تا با فیلترهای شنی و دستگاه‌های مجهز تصفیه آب بتوان ۵۰ لیتر بر ثانیه را وارد مدار کنیم.

وی ادامه داد: چنانچه کدورت چشمه در روزهای آینده نیز روند کاهشی خود را ادامه دهد می‌توان با اطمینان بیشتری آب چشمه را وارد مدار و کمبود موجود را برطرف کرد.

معاون توسعه و منابع آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری همچنین از اجرای ۲ خط پدافندی عمان سامانی و فدک خبر داد و گفت: طرح عمان سامانی زودتر اجرا شد که لازم است لوله‌های به کار رفته در این خط بالانس شود که پس از رفع مشکل دوباره وارد مدار می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد:طرح فدک نیز با سرعت در حال اجراست و تصفیه‌خانه آن نصب شده و پیش‌بینی می‌شود به زودی وارد مدار شود.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

بلافاصله وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب به همراه تیم‌های تخصصی را به استان اعزام کرد تا اقدام لازم برای رفع این مشکل انجام شود و سپس خود نیز با سفر به استان چهارمحال و بختیاری از نزدیک مشکلات را به صورت میدانی بررسی کرد و راهکارهای لازم را برای رفع هرچه سریع‌تر مشکل در دستور کار قرار داد. 

همچنین با فراخوان کردن تانکرهایی از سراسر کشور حدود ۷۰ تانکر به این استان ارسال شد و آبرسانی سیار در محلات شهر انجام گرفت.

اضافه کردن ۱۵ حلقه چاه با اجرای ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی در محلات شهرکرد، به کارگیری ۷۰ تانکر آبرسان، نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی، تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آبرسانی موقت، کنترل کیفیت آب، آبرسانی شبانه، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان بخشی از فعالیت‌ها و اقداماتی است که طی روزهای اخیر برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha