۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 84858195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین  برای جابه‌جایی ۲ روستای سیل‌زده چالوس جانمایی شد

نوشهر - ایرنا - بخشدار مرزن‌آباد از توابع شهرستان چالوس گفت که بیش از یک هکتار زمین برای جابه‌جایی ۲ روستای سیل‌زده این بخش جانمایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، روستاهای « واسپول » و « پولادکوه » مرزن آباد در پی سیلی که هفتم مرداد ماه امسال منطقه را در نوردید به طور کلی تخریب شدند و قرار شد با توجه به تداوم تهدید مخاطرات طبیعی برای این ۲ روستا ، مکان دیگری برای ساخت و ساز و اسکان ساکنان آنها جانمایی شود.

مهدی صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که سیل اخیر سبب تخریب ۳۹ بنای مسکونی چند طبقه روستاهای واسپول و پولادکوه و بی خانمانی دستکم ۶۳ خانوار ساکن در این واحدها شد ، افزود : پس از امدادرسانی و ساماندهی سیل زدگان ، با هماهنگی و تصمیم مسوولان استانی و محلی مقرر شد که برای رهایی این روستاها از مخاطرات طبیعی مانند سیل در آینده زمین در نقاط امن دیگری جانمایی شود که اکنون این کار صورت گرفته است.

وی توضیح داد : برای جا به جایی روستای واسپول حدود پنج هزار مترمربع و پولادکوه هم بیش از هشت هزار متر مربع زمین که از مستثنیات متعلق به اهالی همین روستاها است ، برای ساخت خانه سیل زدگان شناسایی شده است.

صادقی گفت : زمین های جانمایی شده با توجه به این که شغل ساکنان این روستاها کشاورزی و دامپروری است و بر روی زمین خودشان کار می کنند ، در همان نزدیکی مکان قبلی روستاها است و با تایید و رضایت خودشان هم انتخاب شده است.

وی افزود : زمین های جانمایی شده این ویژگی را دارند که در معرض مخاطرات طبیعی مانند سیل ، رانش زمین و رانش کوه نیستند ، ضمن این که هزینه زیادی هم برای تامین زیرساخت هایی نظیر آبرسانی ، برق رسانی ، گاز رسانی و احداث راه در پی نخواهد داشت.

بخشدار مرزن آباد با اظهار این که از مجموع ۶۳ خانوار ساکن در ۴۳ واحد آپارتمانی خسارت دیده در این روستاها دست کم ۱۶ خانوار نیاز به اسکان اضطراری دارند ، گفت : هم اکنون این خانوارها با توجه به سردی تدریجی هوا و مشکلات ناشی از آن نیاز به مسکن دارند و امیدواریم با رایزنی های صورت گرفته بتوانیم آنها را در مجتمع های مسکونی ارگان هایی که فضای خالی در منطقه دارند ، اسکان بدهیم.

وی با اعلام این که از مجموع ۴۳ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل روستاهای واسپول و پولادکوه ، ۳۳ واحد فاقد مجوز ساخت بودند ، افزود : این واحدها هرکدام از ۱۵  سال تا ۴۰ سال قدمت داشتند که متاسفانه بدون این که مجوز ساخت بگیرند از امتیازات آب ، برق  و تلفن استفاده کردند.

طبق اعلام مسوولان ، سیل هفتم مرداد ماه حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش مرزن آباد چالوس خسارت برجای گذاشت و علاوه بر تخریب زیرساخت ها ، سبب تخریب صد درصد ۴۳ واحد مسکونی و آبگرفتگی ۲۶۳ واحد دیگر د.

بخش مرزن آباد با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده چالوس - کرج محدوده کندوان واقع است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha