پیش بینی میزبانی خراسان رضوی از ۶۰۰ هزار نفر-شب طی دهه پایانی ماه صفر

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود طی دهه پایانی صفر امسال بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر - شب میزبان زائران باشیم که رقم چشمگیری است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای میزبانی هرچه مطلوب‌تر از زائران ایام پایانی ماه صفر با بسیج همه ظرفیتها و امکانات آماده خدمت‌رسانی خواهیم شد.

وی ادامه داد: دهه پایانی صفر امسال پیش بینی شرایط متفاوتی را در مقایسه با سالهای اخیر داریم و در انتظار حضور گسترده زائران در مشهد هستیم که در این راستا اولویت تمامی دستگاهها، آمادگی حداکثری در حوزه اقامت و حمل و نقل به عنوان مبنای اصلی خدمات در این ایام است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: نوروز امسال و برخی مشکلات پیش آمده در اقامت مسافران تجربه‌ای مفید بود که نشان داد باید از همه ظرفیتهای اقامتی برای میزبانی مسافران استفاده کرد و نشان داد که باید همه ظرفیتها برای استفاده به موقع بسیج شود.

گنابادی نژاد افزود: ظرفیت اقامتی رسمی ما در مشهد ۱۲۰ هزار نفر است و این خود با توجه به این که ۵۲ درصد ظرفیت اقامت رسمی کشور است فرصت و ظرفیتی مغتنم است اما نظر به قرارگرفتن در دوره اوج ورود زائر در ایام دهه پایانی صفر از تمامی ظرفیتهای اقامتی شامل زائرسرا، خانه مسافر، مدارس، کمپ زائر و سوله‌های ورزشی با ساماندهی و برنامه‌ریزی موثر استفاده خواهد شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همه ظرفیتهای اقامتی برای ما ارزشمند است و با رعایت اصل ساماندهی و ایمن‌سازی برای میزبانی از زائران مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل در قالب برنامه‌ریزی‌های مدونی که در دست انجام است تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در حال تامین و ساماندهی برای این ایام است.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه و در روز ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداریها و سوگواریهای حسینی در خراسان و بسیاری از خطه های دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیاتهای عزاداری و دسته های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهد الرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) به جا می آورند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha