۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۲:۲۷
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84857973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: پناهجویان روهینگیا قادر به بازگشت به کشورشان نیستند

تهران- ایرنا- میشل باشله کمیسر عالی حقوق سازمان ملل متحد گفت که بازگشت پناهجویان روهینگیا به خانه‌های خود در میانمار ناامن است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، باشله دبیر حقوق بشر سازمان ملل در جریان بازدید از اردوگاه پناهجویان با اعضای جامعه روهینگیا ملاقات کرد و گفت که با امید قوی مواجه شده است که پناهندگان بتوانند به خانه های خود بازگردند.

بعد از این دیدار اما باچله به خبرنگاران در داکا پایتخت بنگلادش گفت: متاسفانه وضعیت کنونی آن سوی مرز به این معناست که شرایط برای بازگشت (پناهجویان) مناسب نیست.

دبیر حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: بازگشت باید همیشه به شیوه ای داوطلبانه و با عزت انجام شود و تنها زمانی که شرایط امن و پایدار در میانمار وجود داشته باشد.

بنگلادش به‌طور فزاینده‌ای نسبت به حضور جمعیت عظیم پناهندگان بی‌صبر شده است و باچله گفت که نگران افزایش لفاظی‌های ضد روهینگیا و قربانی کردن این جامعه است.

وی افزود که بسیاری از پناهجویان به دلیل فعالیت گروه های مسلح و باندهای جنایتکار از امنیت خود در هراس هستند.

نزدیک به یک میلیون نفر از اقلیت عمدتاً مسلمان پناهجویان روهینگیا در مجموعه ای از اسکان پناهجویان در نزدیکی سواحل جنوبی بنگلادش زندگی می کنند.

اکثر آنها پس از تهاجم ارتش میانمار در سال 2017 که اکنون در معرض یک پرونده مهم نسل کشی در دادگاه عالی سازمان ملل قرار دارد، خانه های خود را ترک کردند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha