۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱:۲۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84857964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲  فروند هواپیمای وی-۲۲ آسپری آمریکا زمین گیر شدند

نیویورک – ایرنا - فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا ۵۲ فروند هواپیمای سی وی-۲۲ اوسپری (CV-۲۲ Osprey) خود را تا اطلاع ثانوی از عملیات خارج کرده است.

این اقدام در نتیجه "موارد فزاینده حوادث ایمنی" مربوط به یک مشکل ناشناخته و بالقوه خطرناک در قطعه کلاچ این هواپیماها بوده است.

جیم اسلایف فرمانده فرمانده  مرکزعملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا دستور توقف فعالیت این هواپیما ها را به دلیل نگرانی های ایمنی آنها صادر کرد.

این دستور  به دنبال وقوع دو حادثه ایمنی این هواپیما در شش هفته گذشته و در مجموع ۴ حادثه پیرامون این هواپیماها از سال ۲۰۱۷ صادر شده است.

فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا نقص این هواپیماها را «عملکرد سخت کلاچ» توصیف کرده است.

هواپیمای وی ۲۲ آسپری سابقه ای طولانی از مشکلات فنی دارد که گاه منجر به حوادث مرگبار شده است. در ماه مارس ۲۰۲۲ سقوط  یک فروند هواپیمای وی ۲۲ در نروژ منجر به کشته شدن ۴ نیروی آمریکایی شد.

پیش از این نیز، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد در پی شناسایی یک قطعه معیوب در صندلی‌پران‌ها، بخش زیادی از ناوگان جنگنده‌های خود از جمله اف-۳۵ را برای بررسی زمین‌گیر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که بیشتر ناوگان جنگنده های اف-۳۵ به دلیل نگرانی بر سر ایمنی صندلی پران (ejection seat) زمین گیر شده اند.

بر اساس گزارش ها، نیروی هوایی آمریکا شمار اف-۳۵ های زمینگیر شده را فاش نکرده اما گفته می شود علاوه بر این جنگنده های پیشرفته، ۲۰۳ هواپیمای آموزشی نیز به دلیل ایراد احتمالی در صندلی پران ها زمین گیر شده اند. این تعداد هواپیما ۴۰ درصد ناوگان فرماندهی آموزش هوایی را شامل می شود.

شرکت انگلیسی "مارتین بیکر" به عنوان سازنده صندلی پران ها برای اولین بار این نقص بالقوه را در کارتریج صندلی پران شناسایی کرد، که در استقرار چتر نجات در هنگام کشیدن دسته پرتاب خلبانان نقش دارد.

این مشکل در  برخی از پیشرفته‌ترین جت‌های جنگنده ارتش از جمله اف-۳۵، مک‌دانل داگلاس اف/ای-۱۸ هورنت و بوئینگ ئی‌ای-۱۸جی گرولر مشاهده شده است.  

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha