فرماندار ساری: توسعه همه جانبه با نقد منصفانه رسانه‌ها محقق می‌شود

ساری - ایرنا - فرماندار ساری گفت که توسعه همه جانبه با مشارکت جمعی خبرنگاران و نقد منصفانه رسانه‌های جمعی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نوبخت شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران شهرستان ساری، افزود: ویژگی اصلی رسانه های جمعی حضور در عرصه های مختلف است. 

وی با بیان اینکه روح مطالبه گری باید در خبرنگاران زنده شود، اظهار داشت: مطالبه گری منطقی خبرنگاران باید همراه با ارائه راهکار و پیشنهاداتی باشد که اجرای آنها در جامعه تاثیرگذار باشد.

فرماندار ساری گفت: در شرایطی که دشمنان با اجرای توطئه های مختلف قصد ناامید کردن مردم را از نظام دارند، رسانه ها باید با بیان دستاوردهای نظام با این توطئه شوم بدخواهان مقابله و ایستادگی کنند. 

نوبخت تصریح کرد: توقع ما از رسانه‌ها، صداقت حرفه ای است و بر همین اساس نیز خبرنگاران باید نسبت به افزایش اعتمادسازی در جامعه و تقویت امیدآفرینی تلاش و کوشش کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌های جمعی می‌توانند با تزریق نشاط و امید به جامعه تأثیر گذار باشند و در همین راستا نیز ارتباط سازنده و دوسویه با خبرنگاران را  مبنای کار خود قرار داده ایم.

فرماندار ساری بیان کرد: خبرنگاران رسانه های جمعی باید با شناسایی ظرفیت های موجود، زمینه رشد و توسعه همه جانبه شهر ساری را فراهم کنند.

نوبخت رسانه های جمعی را بازوی اصلی دولت عنوان کرد و افزود: خبرنگاران پلی ارتباطی مردم با دولتمردان هستند و بر همین اساس نیز ضمن ایجاد ارتباط سازنده با رسانه های جمعی در تلاش هستیم مسیر توسعه و پیشرفت شهر ساری را فراهم کنیم.

وی دیدار و گفت و گو  با نخبگان و بازتوزیع صحیح ثروت و قدرت در جامعه را از رویکردهای اصلی عنوان کرد و گفت:  خصومت سیاسی با کسی نداریم و کسانی که در ادوار گذشته تلاش هایی را برای ایجاد بستر مناسب برای توسعه همه جانبه شهر ساری انجام داده اند، از ظرفیت و توان فکری آنان نیز استفاده خواهیم کرد.

فرماندار ساری همگرایی و  هم افزایی بیشتر گروه های سیاسی و شناسایی ظرفیت های بالقوه را از راهکارهای مهم برای توسعه همه جانبه شهر ساری عنوان کرد که می تواند این شهر را به جایگاه واقعی خود برساند.

نوبخت بر لزوم رعایت تقوای سیاسی در بین گروه های مختلف و همچنین اقشار مختلف مردم تاکید کرد و گفت که در صورت تحقق این مهم زمینه مشارکت همه جانبه برای توسعه امور شهری فراهم می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ظرفیت منابع آبی شهر ساری را مطلوب ندانست و بیان کرد: مرکز مازندران هم اکنون با کمبود آب آشامیدنی مواجه است و اجرای هرگونه طرح انتقال آب باید با نگاه کارشناسی شده باشد.

وی میزان اعتبار امسال شهر ساری را یک هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت که تکمیل ۴۰۹ طرح عمرانی نیمه کاره در این شهرستان نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.

فرماندار ساری از تخصیص ۳۰۲ میلیارد تومان اعتبار در  سفر رییس جمهور به این شهرستان خبرداد و گفت که بخش عمده این اعتبار مربوط به تکمیل نیروگاه زباله سوز شهر ساری است.
شهرستان ساری مرکز استان مازندران، ۵۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha