تهران یکهزار و ۴۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

پاکدشت- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: مردم شهرستان‌های استان تهران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، یکهزار و ۴۰۰ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

عبدالله مرتضوی شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با سالروز بازگشت آزدگان سرافراز به میهن اسلامی، در تمامی شهرستان‌های استان تهران، مراسم تجلیل از آزادگان برپا می‌شود تا گوشه‌ای از رشادت و از خودگذشتگی آنان در ایام اسارت به واسطه این مراسم بازگو شود.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آزادگان سرافراز الماس‌های درخشانی هستند که هر چه برای تجلیل آنان تلاش شود، شاید حتی نتوان یک ساعت در بند بودن آنان را جبران کرد ولی این اقدام در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین و بیان ایثار و از خودگذشتگی آزادگان سرافراز انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: پس از بازگشت آزادگان سرافراز به ایران اسلامی، ۱۶۸ نفر از این عزیزان به شهادت رسیدند.

۷۵ آزاده شهرستان پاکدشت تجلیل شدند

همزمان با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و با حضور حجت الاسلام یوسف علی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، از ۷۵ آزاده شهرستان پاکدشت تجلیل شد.

تهران یکهزار و ۴۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است


امام جمعه پاکدشت نیز در این مراسم اظهار داشت: آزادگان سرافراز چراغ و پرچم راه امروز و فردای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند که با صبر و استقامت در برابر تمامی سختی‌ها، سربلندی و عزت را نصیب ایران اسلامی کردند.

حجت الاسلام حسن لزومی افزود: امروز آزادگان به عنوان شاهدان عینی وقایع دوران هشت سال دفاع مقدس باید حقایق این دوران طلایی را برای نسل امروز و فردای کشور بازگو کنند که چرا در جبهه حضور یافته و به چه دلیل اسیر شدند و در این دوران، چه سختی‌های روحی و جسمی را تحمل کردند و با وجود غربت و بی‌خبری محض از خانواده و عزیزان بر سر اصول خود ایستادگی کردند.

تهران یکهزار و ۴۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است


فرماندار شهرستان پاکدشت نیز در این جلسه اظهار داشت: آزادگان، سرمایه‌های ارزشمندی هستند که ایثار، رشادت وایستادگی در حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی را چه در دوران پرافتخار دفاع مقدس و چه در سال‌های اسارت و بعد از آن، به زیباترین شکل به تصویر کشیده و معنا بخشیدند.

محسن  اردستانی افزود: تقارن سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور با ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء، بار دیگر پیوند مستحکم و جدانشدنی انقلاب و دفاع مقدس را با نهضت عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) متجلی ساخته و یادآور آرمان‌های حق‌طلبی و آزاده‌خواهی مسلمانان مبارز در جبهه‌های حق علیه باطل است.

تهران یکهزار و ۴۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است


وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آزاده شاخص ایران اسلامی، شهید حسن هداوند میرزایی گفت: این شهید سرافراز در آستانه بازگشت به میهن اسلامی با پایبندی بر اصول و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان قسم خورده نظام، در زندان‌های بعث به شهادت رسید تا ثابت کند که برای دفاع از کشور و کیان ایران اسلامی در همه حال می‌توان آماده شهادت بود.

در پایان این مراسم از ۷۵ آزاده سرافراز و خانواده آنان تقدیر شد

۳ تن از آزادگان شهرستان پاکدشت پس از آزادی، به دلیل تحمل رنج و دردهای ناشی از دوران اسارت دعوت حق را لبیک گفته و به جمع یاران شهیدشان پیوستند.

تهران یکهزار و ۴۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است


روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ نخستین گروه گروه از آزادگان سرافراز ایران اسلامی پس از سال ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی گذاشتند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha