آغاز صادرات کالا با کامیون از مرز اینچه‌برون پس از ۳۰ ماه وقفه/ آمادگی ۲ سرمایه‌گذار خارجی برای اجرای کریدور شمال - جنوب

گرگان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: مرز زمینی «اینچه‌برون»  گلستان با ترکمنستان بعد از ۳۰ ماه به دلیل بیماری کرونا به روی کامیون‌های حامل کالا بازگشایی شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد دهنوی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری گلستان، با بیان اینکه از اسفند سال ۱۳۹۸ و به سبب شیوع کرونا تردد کامیون‌های حامل کالا از مرز اینچه‌برون به ترکمنستان متوقف شده بود.

وی افزود: مرز زمینی «اینچه‌برون» گلستان با ترکمنستان بعد از ۳۰ ماه وقفه و مسدود بودن به روی کامیون‌های حامل کالا بازگشایی شد و تردد کامیون‌ها از سر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان به بومی‌سازی سند تحول دولت سیزدهم بر مبنای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان پرداخت و خاطرنشان کرد: ۱۰۰ چرخش تحول‌آفرین برای توسعه گلستان تنظیم شده است.

وی گفت: مطالبه‌گری و تحول‌آفرینی به یک رویکرد جدید در دولت سیزدهم تبدیل شده است و بر مبنای این سیاست گلستانی‌ها با اتکا به توان خود و با عزمی جزم به دنبال حل مشکلات و دغدغه‌های خود هستند.

اعلام آمادگی ۲ سرمایه‌گذار چینی و قزاقستانی برای اجرایی شدن کریدور شمال - جنوب
دهنوی گفت: مدیران از این رویکرد دولت به خوبی استفاده کرده‌اند و بدون هیچ انتظاری از سایرین، برای رفع موانع و توسعه منطقه وارد میدان عمل شده‌اند.

وی ادامه داد: نجات خلیج گرگان یکی از موضوع‌های مهم مطالبه‌گری مسوولان ارشد استان در سطح ملی است.

دهنوی، اجرایی شدن کریدور شمال - جنوب را یکی دیگر از مطالبه‌گری مسوولان ارشد استان دانست و گفت: تنها راه نجات این استان از بن‌بست توسعه، اجرایی شدن کریدور شمال به جنوب بوده که در دولت سیزدهم به آن پرداخته و اکنون دو سرمایه‌گذار برای آن از کشورهای چین و قزاقستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون اقتصادی استاندار گلستان افزود: در بخش توسعه اقتصادی استان یکی از موضوعات مهم افزایش روحیه مشارکت‌پذیری مردم در پروژه‌های اقتصادی است اما برخی تجربه‌های تلخ مانند پتروشیمی، مایه ناامیدی مردم شد.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساختی هم پروژه‌های متعددی مانند طرح گردشگری جزیره آشوراده، راه‌آهن گرگان-مشهد، سرمایه‌گذاری عمانی‌ها در ساحل بندرگز وجود دارد که بلاتکلیف است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha