۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84857767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت صمت از هرگونه خدمات کسب و کار حمایت می کند

۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۱
کد خبر: 84857767
وزارت صمت از هرگونه خدمات کسب و کار حمایت می کند

رشت- ایرنا- مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اگر فرهنگسازی و بسترسازی برای فرانچایز شود، توسعه اتفاق می افتد، گفت: وزارت صمت از هر گونه کسب و کار حمایت می کند .

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر حسین اسدی غروب چهارشنبه در اولین همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار در گیلان افزود: برای واگذاری خدمات به بخش خصوصی ، توانمند کردن بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و انجمن مردم نهاد در حوزه هایی مثل فرانچایز، برند کینگ، بازاریابی حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: دستور العمل راه اندازی شرکت های تخصصی فرانچایز بسیار جدید است و باید در دنیای کسب و کار حتما قوانین جدی گرفته شود. 

فرانچایز مدلی برای توسعه کسب و کار است، هنگامی که یک فرد یا مجموعه بخواهد سهم خود را در بازار فروش افزایش دهد یا دامنه جغرافیایی خود را با هزینه کم افزایش دهد، می توانند برای محصول و نام برند خود فرانچایز ایجاد نماید.

فرانچایز یک کسب و کار آزمایش شده و موفق است که ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد .

گیلان دارای مزیت های بسیاری برای توسعه صادرات به کشورهای دیگر را دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: گیلان همواره  در موضوعات مختلف پیشتاز است و  در همین راستا، باید از دانش روز برای توسعه کسب و کار استفاده بهتری داشته باشیم.

تیمور پور حیدری با اشاره به برگزاری این همایش در گیلان به عنوان اولین استان در کشور اظهار داشت: این همایش با همکاری مرکز اموزش بازرگانی اجرایی شده  است که اگر در گیلان در توسعه تجارت و فضای کسب و کار از  دانش بنیان و اصول علمی استفاده کنیم، می توانیم  استان پیشتاز در حوزه صادرات  و تجارت باشیم .

مدل فرانچایز موجب ماندگاری اشتغال می شود

مدیرعامل فرانچایز ایران نیز گفت:فرانچایز در کشورهای در حال توسعه برای افزایش تولید ناخالص ملی ،اشتغال و جلوگیری از قاچاق کالا و توسعه صادرات غیرنفتی تاثیر بسزایی دارد.

محمد علی ملایی افزود: در کشور به‌دلیل شرایط تحریم ها و شرایط اقتصادی نتوانستیم پذیرای برندهای مطرحی باشیم، به همین خاطر فرانچایز قصد دارد به حوزه اشتغال کمک کند.

وی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه های انجام شده قرار است با کمک وزارت صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسترهایی بالنده تر و سهل برای توسعه کسب و کار ایجاد کنیم ؛ ضمن اینکه مانع تعطیلی کسب و کارهای خرد شویم.

ملایی با بیان اینکه مدل فرانچایز می تواند کسب و کارها را ماندگارتر کند، اظهار داشت: گیلان اولین استان برای اینچنین برنامه هایی در کشور  است و بنا داریم در سراسر کشور  این برنامه ها را اجرا کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha